مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان گفت : با كاهش شديد منابع تامين آب، سفره هاي زير زميني آب در استان قم سالانه يك متر پايين مي‌رود

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، مهندس عبدالحميد توكلي‌بينا در سومين همايش تبيين راه‌هاي کاهش مصرف آب / كاهش منابع تامين آب را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با این شرایط ، 100 ميكروموس شوري آب افزايش پيدا مي‌كند.

وی خشكسالي و كمبود منابع تامين آب را از جمله دلايل انتقال حوزه به حوزه آب عنوان كرد و يادآور شد: انتقال حوزه به حوزه آب هزينه‌هاي هنگفتي را به دنبال دارد كه در پروژه انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قم اين امر كاملا مشهود است.

توكلي‌بينا تاكيد كرد: اصلاح الگوي مصرف و استفاده درست از آب مي‌تواند در حفظ و صيانت از منابع تامين آب موثر واقع شود.

وی با بيان اينكه بانوان در 80 درصد آبي كه در منازل مصرف مي‌شود دخيل هستند، خاطرنشان كرد: در سال گذشته 78 درصد مصرف آب قم خانگي بوده است .

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: بانوان ضمن اينكه خود مي‌توانند در مصارف مختلف در استفاده از آب دقت كنند و از اسراف در مصرف پرهيز كنند، مي‌توانند در تربيت فرزندان صرفه‌جو نيز موثر باشند.

وي خطر نشان کرد : تنها با كاهش 10 درصد از مصارف خانگی، شهروندان می توانند تا حد زيادي در مديريت تامين آب موثر واقع شوند./س

برچسب ها: قم ، کاهش ، اب ، زیر زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.