رئیس جاسوسان آمریکا با صدور دستورالعملی انجام هر گونه مصاحبه و یا ارتباط با خبرنگاران را برای کارکنان دستگاه های امنیتی این کشور ممنوع کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس ؛ تنش های بوجود آمده میان نهادهای مختلف آمریکا در پی درز خبر محرمانه "تشدید جاسوسی سایبری آمریکا از ایران و افزایش عملیات های خرابکاری در داخل جمهوری اسلامی" همچنان ادامه دارد بطوریکه شب گذشته "جیمز کلاپر" مدیر اطلاعات ملی آمریکا ، دستورالعملی را برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث صادر کرد.

در حالیکه تحقیقات پلیس فدرال ( اف.بی.آی ) و دادستانی کل آمریکا درباره درز اطلاعات از کاخ سفید ادامه دارد ، جیمز کلاپر دستور العملی را برای جلوگیری از تکرار این موضوع صادر کرد.

کلاپر به جاسوسان آمریکایی هشدار داده که از هر گونه ارتباط با خبرنگاران پرهیز کنند و حتی مراقب برخوردهای تصادفی خود با خبرنگاران و کارکنان رسانه ها نیز باشند.

در این دستور العمل آمده است : این اقدامات ارزش های حرفه ای ما را تقویت کرده و پیامی قوی را مبنی بر اینکه کارکنان دستگاه های اطلاعاتی آمریکا همواره خود را در بالاترین سطح استاندادردهای حرفه ای نگاه می دارند ارسال می کند.


موضوع درز اطلاعات از کاخ سفید در خرداد ماه سال جاری جنجال بزرگی را در آمریکا پدید آورد بطوریکه جمهوریخواهان حمات تندی را علیه اوباما انجام داده و کاخ سفید را متهم کردند که این طالاعات را از روی عمد و با هدف کمک به پیروزی اوباما در انتخابات ماه نوامبر منتشر می کند.

موضوع درز اطلاعات از کاخ سفید و حساسیت جمهوری خواهان بر روی آن پس از آن جدی شد که روزنامه نیویورک تایمز در تاریخ 12 خردادماه در گزارشی اعلام کرد که اوباما دستور تشدید جنگ سایبری علیه ایران را صادر کرده است.
نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات سابق و فعلی در آمریکا و اروپا و سرزمینهای اشغالی گزارش داد که طرح حمله سایبری به ایران در سال 2006 با حکم جرج بوش آغاز شده و با دستور باراک اوباما شدت و سرعت گرفته است.
 

پس از این ماجرا، پلیس فدارل آمریکا ( اف.بی.آی ) اعلام کرد که درباره درز اطلاعات از کاخ سفید تحقیقاتی را انجام یدهد و پس از آن نیز دادستانی آمریکا اعلام کرد که دو وکیل را مسئول رسیدگی به این موضوع کرده است.
برچسب ها: جاسوسی ، آمریکا ، ایران ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار