رئیس جمعیت صلیب سرخ ونزوئلا با رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گسترش روابط همکاری های مشترک و تبادل نزدیک برای به ثمر رساندن کارهای مشترک تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ماریوبلاردنل لندر رئیس جمعیت صلیب سرخ ونزوئلا با ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره گسترش روابط همکاری های مشترک گفتگو کرد.
در این دیدار فقیه با اشاره بر اینکه این دیدار می تواند در ارتقای سطح همکاری های بین دو جمعیت موثر باشد افزود: هر دو کشور دارای جمعیت های موتی و توانمندی هستند که در تبادل نزدیک می توانند کارهای مشترک بزرگی را به ثمر برسانند.
وی با تاکید بر اینکه دامنه فعالیتهای جمعیت هلال احمر در ایران گسترده تر از ونزوئلا است افزود: در داخل کشور بحث درمان بر عهده وزارت بهداشت است البته از سوی جمعیت هلال احمر ایران مراکز درمانی به ویژه در بخش توانبخشی راه اندازی شده است . اما وظیفه درمان در خارج از کشور بر عهده جمعیت هلال احمر است.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: در حال حاضر هزار پایگاه امداد رسانی تجهیز شده در حال فعالیت هستند و در حوادث طبیعی وغیر طبیعی مثل سیل، زلزله، برف و کولاک و... کمک رسانی می کنند.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر جذب و آموزش نیرو در سازمان های امداد و نجات، داوطلبان و جوانان ، شرکت نساجی هلال احمر ایران تولید پتو، البسه و سازمان تدارکات پزشکی تولید دارو و تجهیزات پزشکی و .... را بر عهده دارد.
فقیه با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حضوری فعال در کمک رسانی و امداد در سیل پاکستان، قحطی سومالی، زلزله ترکیه و سونامی ژاپن داشته است خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران در کشورهای آمریکای لاتین مثل بولیوی یک بیمارستان 30 تخته خوابه و یک مرکز همودیالیز 10 تخته خوابه دایر کرده است. همچنین در کشور اکوادور یک مرکز توانبخشی در دست ساخت است و مرکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دو کشور نیکاراگوئه ساخته شده است.
در ادامه این دیدار ماریو وبلاروئل لندر رئیس جمعیت صلیب سرخ ونزوئلا با اشاره به حضور گسترده جمعیت هلال احمر ایران در عرصه بین المللی تصریح کرد: فعالیتهای صلیب سرخ ونزوئلا با گستردگی فعالیتهای ایران در عرصه امداد رسانی و کمک نیست اما در حال حاضر صلیب سرخ ونزوئلا در حوزه پزشکی 8 بیمارستان و 36 درمانگاه در کشور دارد وی با تاکید بر اینکه از مدت ها قبل مشتاق سفر به ایران و گسترش تعاملات دو جانبه بوده است تصریح کرد: جمعیت های دو کشور ونزوئلا و ایران دو جمعیت ملی دوست و برادر هستند و امیدواریم که این سفر به تعمیق روابط و همکاری دو جانبه منجر شود./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار