با تحقیق بر روی نوزادان زودرس محققان به این نتیجه رسیدند که تصاویری که ما با دو چشم دریافت می کنیم به صورت یک تصویر 3 بعدی دیده می شوند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ برای دیدن، دو چشم به ما اعطا شده است.با مطالعه بر روی نوزادان زودرس نشان می دهد که دید ما دو چشمی نمی باشد، برنامه ریزی شده نیست و بعد از تولد به صورت تجربی کسب می شود.



براساس این تحقیق که توسط یک گروه محقق مجارستانی از دانشگاه Pecs انجام شده است، نشان می دهد که درک عمیق وحدت بینایی در نوزادان نارس خیلی زود انجام می شود.

براساس این گزارش اگر چه در دهه های اخیر پیشرفتهای زیادی در مطالعه قشر مخ انجام شده اما اطلاعات زیادی در مورد شکل گیری آن و ارزیابی اثرات زیست محیطی بر روی مغز نوزادان هنوز به عنوان یک موضوع بحث انگیز وجود دارد.

محققان مجاری با تعجب مشاهده کرده اند که دید دو چشمی در کودکان به عمق وضعیت دید آنها بستگی دارد و تقریبا به طور انحصاری به محرک خارجی و به رشد و نمو مغز وابسته نیست. انجام یک سری آزمایش برای ارزیابی درک بصری نوزاد به ما نشان می دهد که تصاویر دریافت شده توسط دو چشم به صورت 3 بعدی در قالب یک تصویر دیده می شوند.

براساس این گزارش، محققان دریافتند که این ظرفیت مستقل از قشر مخ است.

مطالعات نشان داده که نوزادان نارس، اگر به درستی توسط محیط زیست تحریک شوند در زمان تولد مانند نوزادان نرمال دید دو چشم را بدست می آورند.

به گفته محققان یک نشان روشن آنست که این ظرفیت از طریق محرک های خارجی توسعه یافته و بدون درنظر گرفتن این قسمت از قشر مغز به این نتیجه می رسند که این عملکرد برنامه ریزی شده توسط محیط زیست شکل گرفته است./ح
برچسب ها: نوزاد ، دیدن ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار