با فعاليت بيش از120 مرکز خريد گندم دولتي و خصوصي در فارس، ميزان محصول خريداري شده در اين استان به659 هزار تن رسيد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه سه کشور در شيراز با اشاره به خريد تضميني گندم افزود : دولت 500 هزار تن و بخش خصوصي 158 هزار  و 700 تن گندم از کشاورزان خريده اند که اين گندم ها به سيلوها و کارخانه هاي توليدآرد حمل شده است .
آقاي رضوي پور افزود : کار خريد تا اوايل مهر ادامه دارد و گندم هاي تحويلي در 14سيلوي بخش دولتي و 4 سيلوي فلزي و 10 انبار ماشيني بخش خصوصي ذخيره خواهد شد .
وي با بين افزايش نرخ خريد از کشاورزان گفت : نرخ  دولت براي خريد هر کيلوگرم گندم 420 تومان است .
پارسال گندم به قيمت هر کيلوگرم360 تومان از کشاورزان فارس خريداري شد .
مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه سه کشور بانک عامل براي اجراي طرح خريد تضميني گندم را بانک سپه معرفي کرد و افزود: اين بانک علاوه بر فعال کردن همه شعب خود در فارس براي خدمت رساني بيشتر به کشاورزان ، شعب موقت و سيار را در مناطق بدون شعبه ايجاد خواهد کرد .
آقاي رضوي پور با تاکيد برحمل و نقل مناسب گندمهاي خريداري شده در موعد مقرر افزود: براي حمل و نقل گندم هاي خريداري شده به سيلوها و کارخانه هاي توليد آرد ، اداره کل حمل و نقل و پايانه هاي فارس کاميونهاي مورد نياز را تامين مي کند .
امسال بيش از 120 مرکز خريد گندم در فارس ،‌ گندم را از کشاورزان تحويل مي گيرند .
40درصد از گندمهاي خريداري شده از کشاورزان فارسي به استانهاي يزد ، خوزستان ، اصفهان ، کرمان و تهران ارسال مي شود .
برداشت گندم در جنوب فارس از اواسط فروردين آغاز مي شود و تير به پايان مي رسد .
برداشت گندم در مناطق شمالي فارس هم از اواسط تيرآغاز مي شود و شهريور پايان مي يابد .
گندم در فارس به 2صورت ديم و آبي کشت مي شود و سطح زير کشت گندم آبي و ديم در اين استان 465 هزار هکتار شامل370 هزار هکتار آبي و 95 هزار هکتار ديم است .
پيش بيني مي شود شهرستان مرودشت بيشترين گندم توليدي را داشته باشد .
براساس تحقيقات موسسه کنترل و ثبت گواهي ،187 نمونه گندم توليدي در فارس بررسي شد که پس از آزمايشات تخصصي ، گندمهاي توليدي اين استان رتبه نخست کميت و کيفيت را در کشور به خود اختصاص دادند .
فارس 27 سال متوالي است که مقام نخست توليد گندم را درکشور دارد و استانهاي خوزستان و گلستان مقام دوم و سوم را دارند .
آقاي خرد رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس هم گفت : ميانگين گندم توليدي پارسال در فارس 4 و 2 دهم تن بود و پيش بيني مي شود امسال بيش از يک ميليون و600 هزار تن گندم در اين استان برداشت شود ./ج2

برچسب ها: شیراز ، خرید ، هزاران ، تن ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.