خدمات انتقال خون در فارس همیشه رایگان بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس مدیرکل انتقال خون استان گفت: از بدو تاسیس این سازمان تاکنون ، همه خدمات نظیر فراهم کردن خون ، پلاسما ، پلاکت و محصولات نوین خونی ، رایگان عرضه شده است.
دکتر توسلی با رد گزارش یک پایگاه اینترنتی مبنی بر ادعای فروش رسمی خون گفت: همه خدمات سازمان انتقال خون استان فارس که به صورت روزانه در پایگاه این سازمان در شیراز و سایر شهرستان ها عرضه می شود رایگان است و این سازمان نه مبلغی را بابت این خدمات دریافت و نه درخواست کرده است.
مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: خدماتی که به بیماران تالاسمی چه در بیمارستان شهید دستغیب و چه سایر نقاط این استان عرضه می شود نظیر عرضه خون کم لوکوسیت (گلبول سفید) یا خون شسته شده همگی رایگان است و از این رو ، ادعاهای مطرح شده کاملا تکذیب می شود.
وی درباره محصولات نوین خونی نظیر مجموعه پلاکتی کم لوکوسیت (
LR-PPC
) و خون اشعه دیده که عرضه آن ها در استان فارس از چند ماه گذشته آغاز شد ، گفت: عرضه این محصولات به بیمارستان ها نیز از آغاز شروع این خدمات تاکنون رایگان بوده و بر اساس درخواست بیمارستان ها تحویل آنها داده شده است و هیچ گونه مشکلی نیز در این زمینه وجود نداشته است.
مدیرکل انتقال خون فارس ، نامه انتقال خون این استان به بیمارستان ها که هزینه تمام شده عرضه خون و محصولات خونی در آن قید شده است ، صرفا به منظور اطلاع بیمارستان ها از هزینه های فراهم کردن خون و تولید فرآورده های خونی دانست و گفت: هدف از ارسال این نامه این بوده است که بیمارستان ها در مصرف فرآورده ها ، صرفه جویی و از سوی دیگر در جلساتی مشترک ، تحت پوشش قرار گرفتن این هزینه ها از سوی بیمه ها را پیگیری کنند.
دکتر توسلی گفت: در نامه های بعدی اداره کل انتقال خون استان فارس به بیمارستان ها تصریح شده است که این دستورالعمل به واسطه وجود بیماران کم بضاعت و این که تحت پوشش قرار نگرفتن هزینه ها از سوی بیمه ها لغو شده است.
مدیرکل انتقال خون استان فارس افزود: سیاست این اداره کل بر ارائه خدمات رایگان در این استان است./س

برچسب ها: فروش ، خون ، تکذیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.