وزیر آموزش و پرورش گفت: در مبارزه با آسیبهای اجتماعی و مراقبت از جوانان و نوجوانان آموزش و پرورش حرف اول و آخر را می زند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ حميد رضا حاجی بابایی در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که هم اکنون در مرکز همایش بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است با اشاره به اینکه برای مبارزه با تمام آسیبهای اجتماعی و مراقبت از جوانان و نوجوانان آموزش و پرورش حرف اول و آخر را می زند بیان داشت: بزرگترین خطری که امروز شاهد آن هستیم شکاف بین خانواده و فرزند است که همین شکاف جرایم را افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه خانواده و مدرسه در جامه سه رکن اساسی تعلیم و تربیت هستند افزود: نظام تعلیم و تربیت فرزندان ناشی از ارتباط خانواده هاست.
وزیر آموزش و پرورش این همایش را زمینه برای دستیابی به شرایط بهتر برای مبارزه با مواد مخدر دانست و ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر یکی از چهار بحران جهانی هزاره سوم است که در همه آنها رگه هایی از منفعت جویی و لذت طلبی را شاهدیم.
حاجی بابایی گفت: همه چیز در تربیت و چگونگی تربیت جستجو می شو و امروز بزرگترین مشکل آدمی تربیت است.
وی اعتیاد به مواد مخدر را ویرانگر دانسته است و افزود: نیاز است تا به عمق و عمر تخریب توجه کرد چرا که اعتیاد موجب انسانیت زدایی است.
وی تربیت را هرم اصلی رشد فضیلت های انسانی در نقش جوانان و نوجوانان دانست و گفت: خانواده و مدرسه باید زمینه پرورش فضائل را آماده کند تا فرزندان به قله های موفقیت دست یابند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل معاونت سلامت و تربیت بدنی در پایان خاطر نشان کرد: این معاونت در تمامی استانها تشکیل شده و آموزش و پرورش گام بلندی را برای مبارزه با اعتیاد از این طریق برداشته است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار