مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح ساماندهي واحدهاي اقامتي همزمان با ایام تابستان آغاز شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس حمید امینی افزود : درمرحله نخست طرح ساماندهی به علت وجود برخی از مشکلات در مهمانپذیرها و کمبود آگاهی مشتریان به حق و حقوق واقعی خود برای اسکان در این واحدهای اقامتی ، بازرسی و اعطاء درجه بندي به این مراکز در دست اقدام است .

وی تصریح کرد: در اين مرحله واحدهاي اقامتي غير مجاز نظير اماكن مسكوني كه بدون مجوز مسافر جذب مي كنند شناسايي و براي برخورد قانوني به مراجع ذيصلاح معرفي مي شوند.

مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در مرحله دوم اين طرح آموزش مديران و پرسنل شاغل در واحد اقامتي و ارایه مباحث آموزشی مرتبط با واحدهاي اقامتي که امری بسيار ضروري به نظر می رسد اجرا میشود.

امینی با اشاره به اجرای طرح توسعه و تجهيز اقامتگاهها در روستاهاي مختلف جزیره افزود: نقطه قوت این منطقه وجود ساکنان بومی و جامعۀ محلی جزيره است كه در بخش توسعه گردشگري تعامل مناسبی با منطقه آزاد دارند و سبك زندگي ، آداب و رسوم جزیره نیز يكی ازجاذبه های مهم گردشگري است به نحوی که اقامت در منازل سنتي و بومي منطقه به عنوان یکی از نکات مورد علاقه گردشگران منطقه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.