برنامه ای برای یکپارچه سازی لباس وجود ندارد ولی از دانشجویان مشتاق حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ چندی پیش برخی از روزنامه ها از جمله روزنامه اعتماد مطلبی در خصوص دستور العمل اخیر وزارت علوم برای تعیین مصادیق بد پوششی دانشجویان در دانشگاه ها ارائه داده بود و در این مطلب مطالبی را به تمسخر به نقل از وزارت علوم ارائه داده بود که این امر را از طرف وزارت علوم پیگیری کردیم.

خواجه سروی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از اجرای طرح پرنیا (به معنی پارچه حریر) با نگاهی طراحی برند دانشجویی در دانشگاه های خبر داد و گفت: براساس این طرح مکان هایی برای ارائه بهترین مدهای ایرانی اسلامی با دوخت و کیفیت مناسب توسط خلاق ترین اساتید و دانشجویان رشته طراحی و دوخت لباس در دانشگاه ها ایجاد می شود.

وی افزود: وزارت علوم در جهت تحقق اهداف قانون ساماندهی مد و لباس مجلس و در راستای همسان سازی پوشش دانشجویی با در نظر گرفتن سلیقه قشر جوان رعایت الگوی اسلامی ایرانی رویکرد خود را در این زمینه فرهنگی، ایجابی و ترویج مدهای ملی و بومی قرار داده است.

خواجه سروی تصریح کرد: برای ترویج مدهای ملی و بومی، موضوع انتشار ژورنال های دانشجویی جهت نشر الگوها و سبک های اصیل و نوین ایرانی- اسلامی با استفاده از طرح ها و سلایق مختلف بومی اهمیت بسزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: از جمله این شرایط می توان به انطباق با موازین شرعی حجاب اسلامی، بهره مندی اینگونه طرح ها از خلاقیت دانشجویان، انطباق بر فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، مد نظر قرار دادن فصول و همچنین شرایط بومی هر منطقه اشاره کرد .

* استفاده از طراحی و دوخت برآمده از هویت ملی اسلامی در طرح پرنیا

خواجه سروی در ادامه گفت: استفاده از متخصصان و دانشجویان خلاق در طراحی و دوخت لباس، تشویق دانشجویان به استفاده از مدهای برآمده از هویت ملی اسلامی که مبرا از تقلید و گرایش به فرهنگ بیگانه باشند که کاهش هزینه تمام شده با توجه به مساعدت دانشگاه ها در تخصیص اماکن، هزینه های جانبی، آب، برق و غیره از جمله مزایای این طرح است.

وی تصریح کرد: در این طرح مد نظر قرار دادن زیبایی و خلاقیت در طراحی داخلی مزون در دانشگاه، به سبک ایرانی اسلامی، بهره مندی از بهترین و خلاق ترین دانشجویان و اساتید در رشته طراحی و دوخت لباس، در نظر داشتن قدرت خرید دانشجویان و ارائه این گونه مدها با قمیت بسیار مناسب مطرح است.

* برگزاری تحسین جشنواره طراحی مدلباس اسلامی

خواجه سروی در ادامه گفت: ما برنامه اي برای یکپارچه سازی لباس نداریم ولی اگر دانشگاهی مشتاق باشند حمایت مي کنیم و دانشجویان در این زمینه مختار هستند.

وی افزود: به دنبال مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها برنامه اي برای یکپارچه سازی لباس وجود ندارد ولی به دنبال معرفی الگوی اسلامی در خصوص مد لباس هستیم تا انجام شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نخستین جشنواره طراحی مد لباس اسلامی برگزار می شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار