مدیركل اچ .اس. یی وزارت نفت از پرداخت 300 میلیارد ریال اعتبار این وزارتخانه طی یك سال گذشته برای مقابله با ریزگردها در استان خوزستان خبر داد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان 'محمدحسن اردشیری' افزود: بر اساس مصوبه كارگروه كاهش آلودگی هیات دولت در سال 87، مصوب شد چهارهزارو 870 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت نفت برای مقابله با انتشار ریزگردها در یك برنامه پنج ساله در استان خوزستان اختصاص یابد.

مدیركل اچ .اس. یی وزارت نفت از برنامه ریزی برای بیابان زدایی در سطح 200 هزار هكتار از اراضی استان خوزستان خبر داد و گفت: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری استان خوزستان به عنوان مجری مبارزه با پدید ریزگردها موظف است با اختصاص 200 هزار هكتار زمین در برنامه پنج ساله اقدام های لازم را برای مقابله با این پدیده انجام دهد.

به گفته وی، در اجرای این پروژه، اداره كل منابع طبیعی استان به عنوان دستگاه مسوول موظف به كار كارشناسی، اجرا و نظارت است و شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب به نیابت از وزارت نفت، تامین كننده اعتبار طرح خواهد بود.

وی تصریح كرد: سازمان جنگل ها و مراتع استان خوزستان از سال گذشته تا كنون درخواست اختصاص 300میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با ریزگردها در این استان به وزارت نفت داده است و همه این مبلغ تامین اعتبارشده و در اختیار آنها قرار گرفت.

اردشیری تاكید كرد: وزارت نفت آمادگی كامل خود را برای هرگونه همكاری برای رفع مشكل آلودگی هوای استان خوزستان اعلام می كند و بر اساس مصوبه دولت در سال 88، اعتبار مورد نیاز را در مقابل ارائه صورت وضعیت در اختیار سازمان های متولی قرار می دهد.

وی همچنین از آمادگی پالایشگاه ها برای تحویل مالچ به سازمان محیط زیست خبرداد.

مدیركل اچ .اس. یی وزارت نفت با بیان این كه یكی از روش های مقابله با انتشار ریزگردها مالچ پاشی است ، گفت: برای تثبیت خاك های روان استان های مرزی و جنوبی كشور همچون استان خوزستان، عملیات تلفیقی مالچ پاشی و نهال كاری انجام می شود.

اردشیری اظهار كرد: مالچ مورد نیاز در پالایشگاه های كشور از جمله آبادان و اصفهان تولید می شود و بر اساس درخواست سازمان محیط زیست با نرخ مصوب در اختیار متولیان قرار می گیرد.

وی تصریح كرد: علاوه بر مناطق نفت خیز جنوب، فعالیت های مختلفی از سوی شركت نفت مناطق مركزی برای مقابله با پدیده ریزگردها در مناطق خانگیران، ایلام و جفیر در دست انجام است.

مدیركل اچ .اس. یی وزارت نفت با بیان این كه بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردها منشا بیرونی دارد و كانون ایجاد این پدیده در چند كشور اطراف از جمله، عراق، عربستان، اردن و برخی كشورهای آفریقایی است، گفت: برای مهار این مشكل باید راهكار بین المللی اندیشیده شود، ضمن آنكه بخش اندكی از این معضل داخلی است./س

برچسب ها: هزینه ، ریز گردها ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.