مدیر امور پشتیبانی سدگتوندعلیا گفت:تاكنون 134 واحد مسكونی از مجموع 148 واحد متاثر از دریاچه سد گتوندعلیا با تعامل خوب بین مردم منطقه و مسوولان دولتی خریداری شده است.

   به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، 'رضا مجیدی ' اظهار داشت: تاكنون هیچ شكایتی از روند خرید یا تملك اراضی محدوده سد گتوند به ما واصل نشده است و با تعاملی كه صورت گرفته بیش از 90 درصد خانه های مسكونی محدوده شهرستان لالی كه متاثر از آبگیری سد گتوند می شدند،خریداری شده است.

مدیر امور اداری و پشتیبانی طرح گتوندعلیا در ادامه با اعلام اینكه تا پیش از این تعداد 9خانواده از اهالی منطقه 'آب ماهیك' حاضر به معرفی كارشناس رسمی دادگستری برای ارزیابی املاك خود نشده بودند خاطرنشان ساخت: هفته گذشته این مساله با حضور اهالی در جلسه فرمانداری شهرستان لالی مطرح و مقرر شد قیمت گذاری توسط تیم سه نفره كارشناسی املاك مذكور به عمل آید.

وی گفت:بر اساس لایحه قانونی 'نحوه خرید و تملك اراضی و املاك برای اجرای برنامه های عمومی،عمرانی، نظامی، دولتی مصوب 17/11/1358 شورای انقلاب' امكان واریز مبلغ تملك این اراضی به صندوق ثبت وجود دارد اما این اقدام در راستای رعایت حقوق ساكنان منطقه تاكنون انجام نشده است.

مجیدی یادآور شد: مطابق قوانین تملك اراضی ، بهای املاك مورد نظر توسط یك گروه سه نفره متشكل از كارشناس رسمی دادگستری، یك نفر به انتخاب مردم و یك نفر به انتخاب دستگاه اجرایی و یك نفر هم مرضی الطرفین تعیین می شود كه برابر مقررات امكان پرداخت بیش از آنچه قانون تصریح می دارد، ممكن نیست.

سد گتوندعلیا با حجم خاكریزی بدنه در حدود 32 میلیون متر مكعب و ارتفاع از پی 182 متر، بلندترین سد خاكی كشور محسوب می شود.

این سد كه با هدف تولید برق و ذخیره آب برای استان خوزستان ساخته شده دومین دریاچه بزرگ مصنوعی كشور را داراست و با بهره برداری كامل از آن استان خوزستان برای همیشه از خطر سیلاب و خشكسالی در امان خواهد بود.

ساختگاه سد و نیروگاه گتوندعلیا در استان خوزستان و در پنج كیلومتری شهرستان گتوند واقع شده است./س
برچسب ها: خریداری ، خانه های ، گتوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.