سفارت عربستان سعودی در کشور ميزبان المپيک با انتشار بیانیه ای اعلام کردند زنان این کشور اجازه حضور در بازی های المپیک 2012 را دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: ورزش زنان در عربستان موضوع بسیار حساسي است و تاکنون ورزشکاران زن عربستانی اجازه حضور در هیچ یک از بازیهای المپیک را نداشتند پس از 29 دوره برگزاری بازیهای المپیک وتلاش و پیگیری های مسئولان ورزش این کشور و کمیته بین المللی المپیک بالاخره براساس بیانیه از سوی کمیته ملی المپیک عربستان اجازه حضور بانوان ورزشکار صادر شد تا بر این اساس کمیته المپیک عربستان بتواند بر حضور زنان ورزشکاری که بتوانند سهمیه کسب کنند نظارت بیشتری کنند.

شایان ذکر است: عربستان سعودی و قطر  تنها کشورهایی هستند که تاکنون هیچ ورزشکار زنی را به بازیهای المپیک اعزام نکرده اند و پس از 29 دوره برگزاری بازیهای المپیک کشور قطر قصد دارد در سی امین دوره این بازیها 3 بانوی ورزشکار خود را راهی این رقابتها کند.

گفتنی است:‌ دالما ملهاس سوار کار عربستانی احتمالاً تنها زن ورزشکار این کشور خواهد بود که سهمیه حضور در بازیهای المپیک لندن را کسب کند تا بدین ترتیب عربستان نیز با یک بانوی ورزشکار راهی این دوره از مسابقات شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.