در بين مردم هيچ اسمي از برخي ورزش ها برده نمي شود شايد دليل عمده آن محبوبيت محلي اين ورزش ها است به طوريكه يك ورزش ممكن است در يك كشور پرطرفدار باشد در حالي كه در كشورهاي ديگر اسمي از ان برده نمي شود

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، ورزشهاي extreme كه به نام Action sports نيز شناخته مي شوند تفريحات و ورزش هايي جديد و هيجان انگيز هستند كه معمولا خطر نيز جزئي از ان ها محسوب مي شود اين نوع ورزش ها معمولا تركيبي از سرعت، خطر، ارتفاع، حركات، آكروباتيك و حادثه جويي است.

در اين ورزش عموما خطر نقش بزرگي را بازي مي كند اما اين داشتن مهارت،سرعت بالا و قابليت انجام حركات آكروباتيك شخص ورزشكار است كه به پيشواز خطر مي رود تا حس حادثه جويي و پيروز شدن بر خطرات را تحريك كند.

انجام اين ورزش ها بيشتر در ميان افراد جوان طرفدار دارد جايي كه جوانان سعي دارند تا انرژي خود را در بي نهايت ترين حالت خطر و حادثه خرج كنند يكي ديگر از دلايل ابهام اين نوع ورزشها مبارزه با استرس و فشار دروني و روحي انسان است از زماني كه اين ورزش ها همه گير شد جوانان بسياري بويژه در كشورهاي پيشرفته علاقمند به انجام اين ورزش شدند اتفاقا اكثر اين جوانان افراد مشاغلي بودند كه از پست هاي شغلي خوب و مهمي نيز برخوردار بودند.

اين افراد با انجام اين ورزش ها مي خواستند در بي نهايت خطر نيروي مبارزه با استراس و فشار دروني و روحي خود را تحريك كنند تا در كارهاي خود بتوانند چگونه پيروز شدن را محك بزنند اما از ورزشهاي extreme مي توان به اسيكت برد ،موج سواري شيرجه آزاد -ازروي صخره – اسنو برد و يا يانجي جامينگ اشاره كرد.

تقريبا براي انجام تمامي ورزش هاي extreme شخص مي بايست داراي شرايط فيزيكي ، روحي و سني خاصي باشد براي مثال مي بايست شخص ورزشكار هيچگونه مشكل قلبي نداشته باشد شخص با اين كم يا زياد نباشد همچنين فردي باشد كه در شرايط بحراني قابليت كنترل جسمي و روحي خود را از دست ندهد.

همچنين براي انجام اين ورزش ها مي بايست فرد قبلا تمريناتي را انجام داده باشد تا شرايط فيزيكي خود را نسبت به انجام آن ورزش آماده سازد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار