«چراغ» عنوان برنامه شامگاهي راديو تهران است كه هر شب روي موج اين شبكه قرار مي‌گيرد.

صادق داوري فر ،سردبير شنبه شب هاي اين برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت:"چراغ "شنبه شب ها با رويكرد فرهنگي - هنري و با محوريت سينما و تئاتر روي موج راديو تهران قرار ميگيرد.
وي افزود:برنامه "چراغ" هر هفته يك فيلم سينمايي در حال اكران يا فيلم هاي روز را با حضور كارشناسان و منتقدان تئاتر و سينما مورد نقد و بررسي و تحليل قرار مي دهد،همچنين با كارگردان ها و بازيگران اين فيلم به مصاحبه مي پردازد.
وي خاطرنشان كرد:از ديگر بخش هاي اين برنامه مي‌توان به روايت فيلم هاي كوتاهي كه توسط شنوندگان فرستاده مي شود ،اشاره كرد.همچنين گزارش فيلم به روايت مردم نيز از ديگر قسمت هاي اين برنامه به شمار مي رود.
داوري فر ادامه داد:در برنامه شنبه شب هاي "چراغ" به معرفي كتاب هاي سينمايي و فيلم هاي جذاب پرداخته مي‌شود.
وي تصريح كرد:آيتم تاريخ سينماي ايران نيز روند توليد فيلم و تاريخ سينما را مورد بررسي و پيگيري قرار مي‌دهد و همچنين در مورد چگونگي اختراع و شروع فيلمسازي در كشورهاي ديگر دنيا نيز به بحث و گفتگو مي‌پردازد.
سردبير "چراغ" اظهار داشت:در قسمت ديگري از اين برنامه ترانه اي از يك فيلم به سمع شنوندگان برنامه خواهد رسيد كه در اين بخش ترانه با يك فيلم هماهنگ مي شود.
وي اشاره كرد:گفتگو ويژه حول محور موضوعات و اخبار روز سينماي ايران و جهان نيز از ديگر بخش هاي برنامه شنبه شب هاي "چراغ" است.
وي بيان كرد:"شاهين شجري كهن" مجري كارشناس روزهاي شنبه "چراغ "و قاسم ارنگي نويسندگي اين برنامه را برعهده دارند.
گفتني است؛اين برنامه كاري از گروه شامگاهي راديو تهران است كه هر شب از ساعت 21 تا 23:30 از اين شبكه روي موج FM رديف 94 به سمع شنوندگان اين برنامه خواهد رسيد./ه
برچسب ها: چراغ ، رادیو ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.