فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از کاهش 39 درصدی جرائم خشن و افزایش 5 برابر کشفیات قاچاق خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ ناصر اصلانی به بیان عملکرد سه ماهه گذشته فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران پرداخت و گفت: با توجه به نگرانی های مردم، پلیس این استان پس از شناسایی نقاط جرم خیز هر هفته یکبار طرح پاکسازی و امنیت اجتماعی و اخلاقی را در سطح شهرستان های شهرداری تابعه این استان به مرحله اجرا می گذارد.

وی افزود: در خردادماه سال جاری در مجموع 4 باند قاچاق، تهیه و توزیع مواد مخدر که قصد انتقال مواد مخدر از استان های فارس و هرمزگان به شهرستان ها تابعه این استان را داشتند در شهرستانهای شهریار و رباط کریم منهدم شده و بیش از 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

اصلانی در تشریح عملکرد سه ماهه این استان نیز تصریح کرد: در سه ماهه گذشته در مجموع با تلاش کارکنان انتظامی این استان 1 تن و سیصد کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و یک هزار و 934 قاچاقی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند.

*افزایش 14 درصدی کشفیات انواع سرقت ها

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: در سه ماه گذشته افزایش 14 درصدی کشفیات انواع سرقتها را نیز داشته ایم و 11 باند قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و 49 دستگاه وسایط نقلیه نیز در این راستا توقیف شد.

وی در خصوص سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو گفت: از مجموع 100درصد سرقت های استان 70 درصد آنها مربوط به سرقت خودرو و قطعات خودرو بوده که بخشی از ا فزایش سرقت در این حوزه مربوط به افراد معتاد و کارتن خواب است.

این مقام مسئول همچنین به میزان کشف کالای قاچاق پرداخته و بیان داشت: در سه ماهه اول سال جاری کشفیات کالای قاچاق این استان 5 برابر افزایش داشته و 39 درصد جرائم خشن و به عنف و 40 درصد نارضایتی شهروندان از عملکرد پلیس نیز کاهش داشته است.

سرهنگ اصلانی اظهار داشت: با انجام اصلاحات هندسی و اعمال قانون جدید از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی 43 درصد تصادفات فوتی، 35درصد کل تخلفات و 38 درصد اخطاریه های صادر شده از سوی پلیس نیز با کاهش روبه رو شده است.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در خصوص میزان خدمات مشاوره ای مددکاران و مشاوران اجتماعی این استان نیز خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی های به عمل آمده از مجموع 872 پرونده قضایی این استان، 340 فقره آن با تلاش مددکاران اجتماعی به صلح و سازش انجامیده كه موجب کاهش 34 درصدی پرونده های قضایی این استان شده است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار