حجت‌الاسلام سعيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تنها حمايت کامل مردم مي‌تواند موفقيت "مرسي" را تضمين کند

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران شرط تكميل مراحل انقلاب مصر را حضور مداوم ملت اين كشور دانست و افزود: در صورت عدم حمايت كامل مردم، محمد مرسي حتي با حمايت جبهه اخوان‌المسلمين هم نمي‌تواند كاري را پيش برد.

حجت‌الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه پيروزي اسلامگرايان در مصر، قطعاً نتايج گسترده‌اي در پي خواهد داشت گفت:‌ گرچه غرب همواره تلاش مي‌كند که با ترفندهاي مختلفي ميزان اين تاثيرگذاري را كمرنگ كند اما نقش مصر به عنوان كشوري كه در همسايگي نوار غزه و سرزمين‌هاي اشغالي قرار دارد در جهان اسلام و عرب بسيار متفاوت است.

وي افزود: غرب در گذشته با حذف مصر از صحنه مقاومت و روي كار آوردن عنصري فاسد مانند حسني مبارك، چند دهه انديشه‌هاي انقلابي و آزادي خواهانه را سركوب كرد و بدين سان حمايت نامحسوس خود را از رژيم صهيونيستي اعلام كرد.

حجت الاسلام سعيدي با اشاره به حركت موج بيداري اسلامي در جهان تصريح كرد: انقلاب مصر، تحول عظيمي در معادلات جهاني داشت، اگرچه اين انقلاب به علت فقدان رهبري واحد به سختي شكل گرفت و نظاميان حاكم، سعي در زاويه دادن به اهداف اصلي انقلاب مردم داشتند اما ملت هوشمند مصر با شكل دادن مجلسي اسلامي و انتخاب كانديدايي اسلام‌گرا نشان دادند كه عزم خود را براي رسيدن به اهداف انقلاب  جزم كرده‌اند.

وي تفاوت عمده انقلاب اسلامي مصر و ا يران را نبود عنصر رهبري خواند كه منجر به منحل شدن مجلس و محدوديت اختيارات رياست جمهوري اين كشور شد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران خاطرنشان كرد:‌ رئيس جمهور منتخب مصر اكنون با چالش‌هاي بسياري رو به رو‌ است كه تنها حمايت مردمي مي‌تواند كليد پيشبرد اهداف انقلاب در اداره كشور باشد و در صورت عدم حمايت كامل مردم، محمد مرسي حتي با حمايت جبهه اخوان‌المسلمين هم نمي‌تواند كاري را پيش برد.

حجت‌الاسلام سعيدي شرط تكميل مراحل انقلاب مصر را حضور مداوم ملت اين كشور دانست و افزود: با كناره‌گيري شوراي نظامي كه در ريختن خون ملت بي‌گناه مصر هم  دست داشته‌اند و جايگزيني افراد صالح، زمينه رسيدن مصر به قله‌هاي پيشرفت فراهم خواهد شد.

/ش3

 

 

برچسب ها: سعیدی ، نماینده ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار