رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ديدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق در نشست دوجانبه ای به بررسی موضوع چاپ و نشر در ایران و عراق و حوزه های پژوهشی گوناگون پرداختند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم رونمایی کتاب ارزشمند و کم نظیر "انتفاضه شعبانیه" که روز شنبه با حضور آيت الله تسخيري، دبيركل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامي ، حجت الاسلام و المسلمین حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، شيخ همام حمودي، رييس كميسيون روابط خارجه پارلمان عراق، مجيد الشيخ، سفير عراق در تهران، ماجد غماس (ابوعارف)، رييس دفتر مجلس اعلاي اسلامي عراق در تهران، عادل عون، نماينده جنبش امل لبنان در تهران، ناصر ابو شريف، نماينده جنبش اتحاد اسلامي فلسطين و جمعی از مقامات و اندیشمندان ایرانی و عراقی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان و شیخ همام حمودی ، نشست دوجانبه ای را برگزار کردند.

در این نشست که ماجد غماس (ابوعارف) رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران نیز حضور داشت، دو طرف به بررسی موضوع چاپ و نشر در ایران و عراق و حوزه های پژوهشی گوناگون که قابلیت کار پژوهشی و بررسی جدی دارند، پرداختند.

گفتني است در ابتدای این نشست، حجت الاسلام حسینیان با تشکر از حمودی که به نمایندگی از حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برای حضور در مراسم رونمایی کتاب انتفاضه شعبانیه به ایران سفر کرده است به جایگاه مهم مرجعیت شیعی نجف در شکل گیری قیام های مختلف در سطح منطقه از جمله ایران و عراق اشاره کرد و افزود : متأسفانه تاکنون به طور جدی به این موضوعات پرداخته نشده است .

وی همچنین توضیحاتی درباره زمینه های تأسیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و روند فعالیت های آن ارائه نمود و به طور ویژه به تشریح کتب منتشره در خصوص عراق و موضوعات مرتبط با آن پرداخت .

در ادامه حجت الاسلام حمودی ضمن تشکر از موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به دلیل توجه جدی به مسائل کشور عراق خصوصاً انتشار کتاب انتفاضه شعبانیه، راه اندازی مراکزی نظیر مرکز اسناد انقلاب اسلامی در عراق با رسالتی مشابه آنچه برای این مرکز در ایران تعریف شده است را ضروری دانست و افزود: در این مسیر حتماً باید از تجربیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی بهره گرفت.

در پایان این نشست توافق شد، طرفین جلسات مشابهی را برای ادامه و توسعه همکاری ها برگزار نمایند.

لازم به ذکر است در حاشیه این دیدار مجموعه ای از کتب منتشره موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با موضوعات مرتبط با کشور عراق به حجت الاسلام حمودی اهداء شد.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار