بحران مالی در آمریکا و ناتوانی خانواده‌ها در پرداخت اقساط وام‌های مسکن، موجب شده تا بسیاری از آن‌ها خانه‌های خود را با حکم مصادره بانک، از دست دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز ، ائتلافی از صاحبان خانه، گروه‌های تسخیر وال استریت و شهرهای مختلف آمریکا، و اتحادیه‌های کارگری سرتاسر کالیفرنیا قرار است امروز در تظاهراتی گسترده که در گساکرامنتو مرکز این ایالت برگزار می‌شود، خواستار به تعویق افتادن مهلت قانونی بانک‌ها برای مصادره خانه‌های بدهکاران می‌شوند.

بر این اساس قرار است تظاهرکنندگان با شعار تجمعی برای خانه‌ها در برابر ساختمان ایالتی پارلمان تجمع کنند.

برگزارکنندگان این تظاهرات اعلام کرده‌اند که بیش از 1000 نفر در این تجمع که قرار بود صبح امروز آغاز شود، شرکت می‌کنند.

این افراد خواستار آن هستند تا دولت ایالتی، مدعی‌العموم، و هیئت منصفه، مدت تعیین شده برای تخلیه خانه‌هایی که صاحبان آن‌ها به بانک بدهکار هستند را به تعویق بیاندازند.

از آغاز بحران مالی سال 2007 در آمریکا، تاکنون میلیون‌ها خانه در این ایالت به دلیل پرداخت نشدن اقساط وام‌های دریافتی مصادره شده است. انتظار می‌رود امسال میلیون‌ها آمریکایی دیگر نیز خانه‌های خود را به دلیل بدهی از دست دهند.

آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد که تنها در ماه می بیش از 200هزار مجوز مصادره صادر شده، که این میزان نسبت به ماه آوریل با رشد 10درصدی مواجه بوده است.

تظاهرکنندگان امروز نیز با شعار ما 99 درصد هستیم به صحنه می‌آیند تا خود را از جمعیت یک درصدی سرمایه داران حاکم بر آمریکا، متمایز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار