دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه ظرفیتی بزرگ است و در چنین فضایی گفتمان غالب باید آزادی و دفاع از فلسطین باشد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی  باشگاه خبرنگاران، ماهر طاهر دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین صبح امروز با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه فلسطین امروز متعلق به تمام جهان اسلام است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حمایت از مقاومت فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی را یک تکلیف می‌داند و از حرکت مقاومت در فلسطین و بلکه توسط تمام آزادیخواهان جهان حمایت می‌کند.

جلیلی وقوع بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را ظرفیتی بزرگ دانست و گفت: در چنین فضایی گفتمان غالب باید آزادی و دفاع از فلسطین باشد و حرکت مردمی و مقاومت فلسطین با استفاده از این فرصت برای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان الهام بخش باشد.

وی افزود: ایران از ابتکارات فلسطین برای مقاومت حمایت می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی وحدت بین گروه‌های فلسطینی را برای تقویت مقاومت ضروری دانست و تاکید کرد: پیروزی‌ها حاصل مقاومت بوده است.

جلیلی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای گفت: دستیابی به غنی سازی 20% و تامین نیاز یک میلیون بیمار سرطانی به رادیو داروهای بومی ثمره مقاومت و ایستادگی در برابر خواسته‌های غیر منطقی غرب است.

ماهر طاهر نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند تحولات در فلسطین و تقدیر از نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین، ابراز امیدواری کرد که بیداری اسلامی در بین کشورهای عربی به آزادی فلسطین و رهایی از اشغالگری رژیم صهیونیستی بیانجامد.

وی با بیان ابعاد مختلف مقاومت مردمی بر ضرورت رفع محاصره غزه و کمک به مردم و همچنین آزادی زندانیان در بند رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

ماهر طاهر با اشاره به نقش مهم سوریه در حمایت از مقاومت فلسطین، نسبت به توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه سوریه ابراز نگرانی کرد./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار