بحران اقتصادي امروز در آمريكا نتيجه سالها دروغگويي مقامات و سران دولتي اين كشور در مورد تجاوزات جنگي به كشورهاي مختلف به بهانه صلح و امنيت جهاني مي باشد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري تايمز؛ ديواستنس ليف، كارشناس سياسي در ادامه افزود: رابرت مك نامارا، وزير دفاع آمريكا در زمان حمله به ويتنام در كتاب خاطرات خود، از اين تجاوز آورده است؛ پيش از آنكه اين جنگ تمام شود، تمامي مقامات پنتاگون به بيهوده بودن آن و اتلاف هزينه هاي هنگفت بدون بهره برداري مناسب از آن بطور ضمني اذعان كردند.
 
با اين حال، آنچه در رسانه هاي عمومي مطرح گرديد، لزوم چنين جنگي براي تحقق آزادي و دمكراسي در كشور بود. ما آزادي و امنيت ملي خود را در تهديد معرفي كرده و جنگ و تجاوز را تنها راه تحقق آن ناميديم.
 
اين پيام گمراه كننده سران آمريكايي همان "دروغ بزرگ"ما به مردم محسوب مي گردد. 58 هزار زن و مرد آمريكايي كشته شده، حاصل همين دروغ مقامات كشوري مي باشد.
 
در ادامه كتاب مك نامارا آمده است؛ دروغ بزرگ بعدي آمريكا، توجيه تجاوز به عراق با مطرح كردن سلاحهاي شيميايي صدام و احتمال استفاده از آن است.
 
صدام كه يكي از هم پيمانان كاخ سفيد در خاورميانه بشمار مي آمد، با تشخيص بي فايدگي آن در صحنه هاي جهاني و در جهت منافع آنان بايد از منطقه حذف مي شد، حتي اگر اين تغيير هزينه هاي سنگيني را به كشور تحميل كند.
 
همراهي نظامي آمريكا در تجاوز عراق به كويت نيز نمونه ديگري از دخالت هاي غربي در خاورميانه محسوب مي شود.
 
دولت هزينه هاي فراواني را در كشوري خرج كرد كه تنفر ديرينه از ايالات متحده دارد. اين در حاليست كه هزاران ماليات دهنده آمريكايي تحت فشارهاي اقتصادي حاضر به انجام هركاري شده اند و همچنان نيز ادامه دارد.
 
دروغ بزرگ سومي كه سران ايالات متحده در اذهان عمومي جهان ارائه كردند، بهانه تجاوز و حضور ده ساله در افغانستان قرار گرفت. پس از حملات تروريستي 11 سپتامبر، بن لادن بعنوان يك تروريست مسلمان ساكن افغانستان عامل ترور معرفي شده و حمله به افغانستان براي بازگشت امنيت به كشور ضروري مطرح گرديد. ده سال بعد بن لادن در كشور ديگري (پاكستان) پيدا و كشته شد!
 
تاثيرات مالي اين تجاوزات بر اقتصاد آمريكا به مراتب مخرب تر از آثار ضد بشري آن در دنيا است. در گزارش اخير پنتاگون به كنگره آمريكا هزينه هاي تقريبي يك دهه جنگ در عراق و افغانستان بيش از60 تريليون دلار تخمين زده شده است.
 
موسسه تحقيقاتي بروكينگز آمريكا در شاخص خود در مورد تجاوز به عراق، تنها براساس اطلاعات عنوان شده در رسانه ها، اظهار داشت؛ بيش از 1 تريليون دلار از سرمايه هاي جمع شده توسط ماليات شهروندان آمريكايي طي سال 2011 در عراق مصرف شده است. اين مبلغ در سالهاي 2004، 549.7 ميليون دلار بوده است.
 
در انتهاي اين گزارش آمده است؛ راب سيمپسون نويسنده آمريكايي در كتاب خود با عنوان "50 راه براي اتلاف پول در عراق" آورده است: سيستم مالي آمريكا اگرچه براساس تجاوز به كشورهاي ثروتمند و نفت خيز خاورميانه بنيانگذاري شده، اما اين تجاوزات نه تنها كشور را از نظر اقتصادي تقويت نكرده، بلكه همانند آفتي بي پايان، روز به روز بر سرعت ركود مالي آن مي افزايد.
برچسب ها: دروغ ، اقتصاد ، فلج ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار