روزنامه المنار قدس راز دستهاي پشت پرده آمريكايي در ساخت فيلم هاي جعليِ ضد سوري با كمك قطر و عربستان سعودي را فاش كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه المنار قدس فاش کرد يک کارشناس آمريکايي تصويربرداري و حقه هاي سينمايي پس از سه ماه فعاليت در بعضي کشورهاي خاورميانه به اين کشور بازگشت.

اين کارشناس آمريکايي در کارگاه ها و استوديوهاي مختلف در اين کشورها که زير نظر سازمانهاي اطلاعاتي غربي کار مي کنند، فعاليت مي کرد. 

به نوشته اين روزنامه، قطر و عربستان سعودي هزينه فعاليت اين استوديوها را تامين مي کنند. در اين استوديوها بيش از 30 کارشناس آمريکايي، اروپايي و اسرائيل فعاليت مي کنند. عوامل وابسته به سازمانهاي اطلاعاتي زمان پخش تصاوير جعلي تهيه شده در اين استوديوها را تعيين مي کنند.  
اين کارشناس آمريکايي از ساخت ماکت هايي از بعضي محله هاي شهر دمشق پايتخت سوريه در اين استوديوها خبر داد.

به گفته اين کارشناس، ماکت هفت منطقه اصلي در دمشق بر اساس عکسهاي دقيق بازسازي شده است تا از حمله و درگيري در اين مناطق تصويربرداري شود. 

بخشي از اين تصاوير مربوط به ادعاي تسلط گروههاي مسلح بر اين بخشهاي دمشق است.

از سوي ديگر روزنامه گاردين از تصميم عربستان براي پرداخت حقوق به اعضاي گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه و نيز موافقت ترکيه با ايجاد مرکز فرماندهي قاچاق سلاح براي گروههاي مسلح سوريه در شهر استانبول خبر داد.

به نوشته اين روزنامه سناتور جو ليبرمن عضو سناي آمريکا در سفر اخير خود به لبنان و عربستان مسئله پرداخت حقوق به تروريستها در سوريه را بررسي کرده است. اين اقدام به منظور تقويت روحيه افراد مسلح در سوريه انجام مي شود.
برچسب ها: سوری ، ضد ، فیلم ، جعلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار