فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که هم‌زمان با دهه کرامت در 31 استان و 75 نقطه جهان برگزار می‌شود، منتشر شد.

 
سیدجواد جعفری، دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان اینکه دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) هم‌زمان با دهه کرامت در 31 استان کشور برگزار می‌شود، گفت: دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در چهار بخش ملی، بین‌الملل، هفته‌های فرهنگ رضوی و عمومی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری اساس کار امام رضا(ع)، کار فرهنگی ـ تبلیغی است و ما باید از ظرفیت فرهنگ رضوی برای ترویج و گسترش معنویت استفاده کنیم. به‌خصوص اینکه در سراسر ایران اسلامی قلب‌ها مملو از عشق به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.
جعفری با تأکید بر تاریخ غنی ایران اسلامی افزود: تاریخ غنی ایران به برکت هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بوده است که از دل آن حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی و اکنون نیز بیداری اسلامی به وجود آمده است.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به برنامه‌های بخش بین‌الملل جشنواره اظهار داشت: در بخش بین‌الملل نیز این جشنواره با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به همت رایزنی‌ها و نمایندگی‌های فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در پنج قاره جهان و 75 کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری 112برنامه در جشنواره امام رضا(ع) افزود: برنامه‌های پژوهشی، فرهنگی، سینمایی، مطبوعاتی و دیجیتالی، دانشگاهی، هنری، کودک و نوجوان و برنامه‌های ویژه بخش ملی دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اذعان داشت: بخش بین‌الملل با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به همت رایزنی‌های فرهنگی در پنج قاره جهان و در 75 نقطه از جمله کشورهای آذربایجان، استرالیا، آمریکا، بوسنی، ترکمنستان، کویت و چندین کشور دیگر برگزار‌می‌شود.
جعفری به برنامه‌های بخش عمومی جشنواره اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: علاوه بر جشن‌های «میلاد رضوی» که متولی آن ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری کشور است، نمایشگاه «کاروان آفتاب» سیری در معارف و سیره رضوی و بزرگداشت «امامزادگان» در بقاع متبرکه با محوریت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و برنامه‌های دیگری از جمله کارگاه‌های تخصصی و نمایشگاه عکس در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزاری جشن‌های رضوی جز با به‌صحنه‌آمدن اقشار مختلف مردم میسر نمی‌شود و ما باید برای داشتن دهه کرامت معنوی با نشاط، مشارکت اقشار مختلف مردم را داشته باشیم.
جعفری گفت: امروزه دهه کرامت یک دهه شناخته‌شده با معرفت و معنویت است و مردم باید برگزاري برنامه‌های مختلف دهه کرامت را بر عهده بگیرند.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه بخش هفته‌های فرهنگ رضوی از سری برنامه‌های جدید دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است، اظهار داشت: هفته‌های فرهنگ رضوی در ده استان کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، اردبیل، کردستان، البرز، فارس، همدان، مازندران، قزوین و کرمان برگزار می‌شود.
جعفری با تاکید بر اینکه 28 مرداد مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است، به نحوه ثبت‌نام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فراخوان هر یک از برنامه‌ها جداگانه از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط منتشر می‌شود.
درباره اين همايش از طريق سامانه اطلاع رسانی پیام کوتاه 30007888 اطلاع‌رساني خواهد شد. همچنین برای مشاهده فراخوان‌ها و ثبت‌نام در تمام برنامه‌ها و موضوعات به وبگاه «شمس توس» www.shamstoos.ir مراجعه شود./س

برچسب ها: کرامت ، امام رضا ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.