مخترع قمی دستگاهی را ساخته است که مصرف انرژی لامپ های گازی و جیوه ای را در زمان روشن شدن تا 75 درصد کاهش می دهد.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، این سیستم که در اداره کل شرکت ها و مالکیت صنعتی به شماره 350755 ثبت شده از توانایی های ویژه ای برخوردار است.

مخترع این دستگاه گفت : لامپ های گازی و جیوه ای برای روشن شدن با سیستم های موجود راه اندازی به بیش از 5/6 آمپر جریان برق نیاز دارد اما سیستم طراحی شده جدید تنها با 5/1 آمپر قابل راه اندازی است. علیرضا دانایی، ساخت این دستگاه را کاملاً بومی و با وزن و حجم کمتر و بهترین جایگزین برای ترانس های سنگین وزن فعلی اعلام کرد و افزود : در سیستم های موجود به علت عملکرد مغناطیسی ،ولتاژ مورد نیاز برای راه اندازی 220 ولت است و در صورت پایین بودن ولتاژ راه اندازی نمی شود و اگر ولتاژ بیش از 220 ولت باشد موجب خرابی لامپ می شود؛ در حالی که در سیستم جدید ولتاژ از 125 تا 380 ولت می تواند نوسان داشته باشد.

وی گفت : این سیستم مشابه داخلی و خارجی ندارد و در صورت حمایت مسئولان و تولید انبوه علاوه بر اشتغالزایی می تواند در آمد ارزی برای کشور داشته باشد.

  دانایی هزینه تمام شده ساخت این دستگاه را 40 هزار تومان اعلام کرد و افزود : در تولید انبوه این رقم تا 20 درصد قابل کاهش است./س

برچسب ها: قم ، لامپ ، کم ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.