شهردار اصفهان با ابراز نگراني از وضعيت آلودگي‌ و بحرانی برخی از مناطق این کلان شهر اعلام کرد: بخش قابل توجهی از منابع آلاینده محیط زیست در مناطق ۲،۱۱،۸ و ۱۲ شهر قرار دارد که متاسفانه به همین دلیل توسعه این مناطق با مشکلات عدیده ای روبه رو شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان سيد مرتضي سقاييان نژاد با اعلام این مطلب گفت: تجمع مشاغل مزاحم و آلاينده در همسايگي سكونت گاه‌هايی از جمله بختياردشت، شهرك محمودآباد، امين آباد و دهنو سلامت همشهريان را تهديد مي‌كند كه رهايي از اين معضل نياز به برنامه ريزي خاصي دارد.

وی انتقال مشاغل مزاحم را به خارج از شهر براي حفظ سلامت شهروندان ضروري خواند، افزود: در سال های گذشته مشاغل مزاحم از جمله سنگ بری ها، موزاییک سازی، دامداری ها، صافکاری ها، شرکت های گاز و شهرک های صنعتی در شعاع ۵۰ کیلومتری در برخی از مناطق شهر اصفهان گسترش یافته به طوری که اهالی این مناطق نمی توانند با اطمینان برای زندگی شان تصمیم گیری نمایند و حتی اجرای طرح های پایدار در این مناطق تحت شعاع آلودگی های زیست محیطی قرار گرفته است.

وی رفع مشکلات آلاینده های زیست محیطی را با همت مسئولان استان اعم از استانداری، شهرداری، مسکن و شهرسازی، شورای شهر دانست، اذعان داشت: سالهای طولانی است که قرار شده مشاغل مزاحم به خصوص موزاییک سازان به خارج از شهر انتقال یابد اما متاسفانه این مهم تحقق نیافته است و مردم همچنان دست به گریبان این مشکل هستند.

شهردار اصفهان با بیان این که در صورت ارتقا وضعیت محیط زیست شهر، اقبال مردم به نظام و مسئولان تقویت خواهد شد اظهار داشت: امید است مسئولان دست به دست هم دهند و با برنامه ریزی، شهری را در خور شهروندان اصفهانی فراهم کنند.

وی با اشاره به این که تاکنون در رابطه با مشاغل مزاحم در شورای معاونان استانداری تقسیم کاری انجام شده اما نتیجه ای حاصل نشده است ادامه داد: برای رسیدن به این منظور کوشش شده اما این امر به جایی نرسیده است چرا که انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر کار ساده ای نیست.

سقاييان نژاد با اشاره به این که تاکنون طرح های سختی در اصفهان اجرا شده لذا انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر با همت، انگیزه، اعتقاد و اهمیت دادن به مردم قابل انجام است تصریح کرد: مسئولان با همدلی و وحدت کلمه و مشارکت مردم می توانند مشاغل مزاحم را به خارج از شهر انتقال دهند.

وی با تاكيد بر اين كه نبايد بوم اين كلان شهر به سمت صنعتي پيش رود خاطر نشان کرد: لازم است سعي و كوشش شود بوم صنعتي، براي اصفهان در نظر گرفته نشود و شرايط انتقال صنايع از داخل اين كلان شهر به خارج از آن فراهم گردد./س

برچسب ها: اصفهان ، زیست ، محیطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.