دبير انجمن کارفرمايان صنعت سيمان با اشاره به پذيرش 36 شرکت سيماني در بورس کالا در سال جهاد اقتصادي گفت: با آزاد سازي قيمت سيمان عرضه ان در تالار نقره اي افزايش مي يابد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، محمد حسن پورخليل افزود : از ميان اين 36 شرکت بالغ بر 24 شرکت به عرضه محصولات خود در بورس کالا پرداخته اند و براي تداوم عرضه در بورس کالا، قيمت ها بايد آزاد سازي شود.
وي با اشاره به اينکه براي کاهش هزينه شرکت هاي سيماني آزاد سازي قيمت سيمان حرکت مثبتي ارزيابي مي شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه بيشتر کارخانه هاي توليد کننده سيمان در بورس کالا پذيرفته شده اند، پيش بيني مي شود آزاد سازي قيمت سيمان تا حد زيادي به کنترل هزينه ها در کارخانه هاي سيماني کمک کند.
دبير انجمن کارفرمايان صنعت سيمان با تاکيد بر اينکه قيمت گذاري سيماني هم بايد همچون فولاد بر اساس عرضه و تقاضا باشد، اظهار داشت: در اين صورت ، قيمت بر اساس ميزان عرضه و تقاضا نوسان مي يابد و ديگر دستوري نخواهد بود.
وي با تاکيد بر لزوم مقررات زدايي براي حضور سيماني ها در بورس کالا خاطرنشان کرد: از مقرراتي که بايد تسهيل شود ضمانت نامه هاي بانکي براي عرضه کنندگان است که با تحقق ان عرضه در بورس کالا هم افزايش خواهد يافت.
پورخليل با اشاره به اينکه سهام سيماني ها اين روزها در بازار سرمايه مورد توجه سهامداران قرار گرفته است، گفت: يکي از عمده ترين دلايل اين اتفاق روند رو به رشد توليد در کارخانه هاي سيماني است./س
برچسب ها: سیمان ، بورس ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار