استاندار آذربایجان شرقی گفت: رسانه های غربی تبلیغات گسترده ای علیه جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده اند و برگزاری اجلاس جاده ابریشم به خوبی تفاوت این تبلیغات با واقعیت را روشن کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، احمد علیرضابیگی در دیدار با معاون سفیر قزاقستان در ایران، خاطرنشان كرد: هیأت های شرکت کننده در این اجلاس اطلاعات خود را فارغ از جوسازی های رسانه ای و برپایه واقعیات موجود در ایران و آذربایجان شرقی کسب می کنند و این امر در تقویت روابط بین كشورها موثر است.

وی حضور كشورهای مختلف در اجلاس بین المللی جاده ابریشم را موجب ایجاد اعتماد بین كشورهای شركت كننده دانست و افزود: این اجلاس شروع خوبی برای تقویت روابط بین كشورهاست و حضور كارگروه های تخصصی برای شناسایی دقیق ظرفیت كشورها و افزایش تعاملات در مراجل بعدی ضروری است.

علیرضابیگی اضافه کرد: در این اجلاس استان آذربایجان شرقی بخشی از ظرفیت های خود را در زمینه های صنعتی، دانشگاهی، كشاورزی معرفی و برای گسترش مناسبات با کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم اعلام آمادگی كرد.

معاون سفیر قزاقستان نیز در این دیدار گفت: حضور هیات های تجاری و مسوولان این كشور در اجلاس بین المللی جاده ابریشم موجب آشنایی با ظرفیت های تبریز و آذربایجان شرقی و تقویت روابط بین قزاقستان و ایران شده است.

"سلامت" از آمادگی كامل كشور متبوعش برای همكاری در سطوح بالای اقتصادی و تجاری با ایران خبر داد و ابراز كرد: با اطلاعات به دست آمده از اجلاس بین المللی جاده ابریشم متوجه شدیم منافع مشترک زیادی بین ایران و قزاقستان وجود دارد.

 وی روند روابط تجاری دو كشور را در سال های اخیر، رو به گسترش توصیف و اظهار کرد: میزان مبادلات ایران و قزاقستان به بیش از یك میلیارد و 111 میلیون دلار در سال افزایش یافته است.

سلامت افزود: در حال حاضر طرح های عمرانی بسیاری بین دو كشور وجود دارد و اتمام ساخت خط راه آهن قزاقستان - تركمنستان و ایران موجب توفیق تعاملات فعلی می شود.

وی ادامه داد: قزاقستان در زمینه معدن در كردستان سرمایه گذاری كرده و با طرف ایرانی در حال همكاری هستیم.

معاون سفیر قزاقستان گفت: سرمایه گذاری در طرح های صنعتی و اقتصادی ایران از اولویت های ما در مناسبات با ایران است.

هیأتی متشکل از تجار و فعالان اقتصادی قزاقستان در سومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم در تبریز شرکت کردند/س
برچسب ها: اجلاس ، تبلیغات ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.