"پد خندق"روايتي واقعي از دفاع مردم کهگيلويه وبويراحمد در مقابل نيروهاي بعثي عراق در تير 1367 است که به "پد خندق " معروف شده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران درمراسم آغاز ساخت اين مجموعه حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما ، سردار علي فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفين و تعدادي از مسئولان استان کهگيلويه و بويراحمد حضور داشتند .

قائم مقام رئيس سازمان صدا وسيما در سخناني گفت: 8 سال دوران دفاع مقدس آئينه تمام نماي ارزش هاي ديني ، ملي و اعتقادي ماست.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم افزود: 8 سال دفاع مقدس سرمايه بزرگي است که همواره همه انديشمندان و فرهيختگان بايد از آن استفاده و ابعاد آن را تبيين و همچنين ارزش هاي نهفته در آن را تشريح کنند.
وي گفت: بايد تلاش کنيم اين سرمايه را به نسل هاي آينده منتقل کنيم زيرا اين دوران مجموعه عظيمي از ارزش ها ،‌ نوآوريها ، خلاقيت ها و ابتکارات را در اختيار ما قرار  داده است .
حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم افزود : صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران به دنبال اين است که تاريخ دفاع مقدس را مصور کند تا نسل هاي آينده بتوانند از آن استفاده کنند .
وي گفت: سازمان صدا وسيما به دنبال اين است که آثار نمايشي با موضوع فرهنگ دفاع مقدس را سامان دهد و ساخت مجموعه "پد خندق " نيز در همين راستاست.
سردار فضلي نيز گفت: در "پد خندق " حماسه اي آفريده شد که براي همه عرصه ها الگوست و مي تواند الگوي خوبي براي جوانان باشد .
گفتني است اين سريال در 26 قسمت به کارگرداني و تهيه کنندگي بهنام نوروزي ساخته و شهريور از شبکه سوم سيما پخش مي شود ./م
برچسب ها: دفاع مقدس ، سینما ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.