معاون گردشگري کشور، در ديدار با يک هيات گردشگري کره‏ اي، از راه ‏اندازي دفتر گردشگري ايران در سئول، پايتخت کره جنوبي، با همکاري يک شرکت کره‏ اي خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانيان با بيان اين مطلب که اعضاي هيات کره‏اي را سفيران و مبلغان گردشگري ايران به شمار مي روند افزود: اميدواريم در طول سفر با جاذبه هاي بي نظير گردشگري ايراني آشنا شده چرا که شما به عنوان سفيران گردشگري ايران و کساني که زيبايي هاي ايراني را به خوبي معرفي کنند تا در آينده نزديک شاهد گردشگران کره اي به ايران باشيم.

وي با اشاره به آمادگي دولت و بخش خصوصي ايران در پذيرش گردشگران کره‏اي افزود: نام‌گذاري خياباني در تهران به نام سئول و نام‌گذاري خياباني در سئول به نام تهران و ديگر اشتراکات فرهنگي دو کشور انگيزه مضاعفي براي همکاري‏هاي فرهنگي در آينده است.

اين مقام مسئول تصريح کرد: با توجه به اين که در سال 2011 بيش از 13 ميليون
500 نفر کره‏اي مسافر خارجي داشته‏اند و عمده مقاصد آن‌ها هم چين، هنگ‏کنگ و تايلند بوده است اميدواريم با معرفي ظرفيت‏هاي ايران، کشور ما مقصدي جديد براي گردشگران کره‏اي معرفي شود.

معاون گردشگري کشور با تشکر از انتشار کتابي در رابطه با ايران به زبان کره‏اي از سوي يکي از شرکت‏کنندگان در هيات گردشگري کره اظهار داشت: اميدوارم ظرفيت‏ها و جاذبه‏هاي بکر طبيعت ايران اسلامي که در گوشه گوشه اين کشور وجود دارد نيز در اين کتاب معرفي شود.

وي همچنين بنا به درخواست هيات کره‏اي براي برقراري پرواز مستقيم تهران ـ سئول از مذاکره با شرکت‏هاي هواپيمايي ايران اير، ماهان اير و کره اير براي راه‏اندازي اين خط هوايي خبر داد.
شب گذشته هيات گردشگري کره جنوبي با معاون گردشگري کشور و قائم‌مقام امور بين‏الملل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ديدار کرد.

براساس اين گزارش: اين ديدار در پي سفر اين هيات کره‏اي به ايران و ديدار از جاذبه‏هاي گردشگري شهرهاي تهران، اصفهان، شيراز و تبريز صورت گرفت.


بررسي نتايج سفر اين هيات به نقاط مختلف ايران، راهکارهاي توسعه همکاري‏هاي گردشگري دو کشور و ديدگاه‏هاي کارشناسان کره‏اي درباره ظرفيت‏هاي گردشگري ايران از جمله مباحث مطرح شده در اين جلسه بود.


بر همين اساس و با توجه به ابراز علاقه دفاتر خدمات مسافرتي کره‏اي براي اعزام گردشگر به ايران، معاون گردشگري کشور قول داد به مدير دفتر خدمات مسافرتي کره‏اي از اين هيات که نخستين گروه از گردشگران را به ايران اعزام کند يک قطعه فرش نفيس ايراني به رسم يادبود هديه دهد.

يادآور مي‏ شود به همين منظور امروز يک کارگاه معرفي بسته‏ هاي سفري ايران با حضور فعالان گردشگري بخش خصوصي ايران و کره جنوبي برگزار مي‏شود./س

برچسب ها: گردشگری ، ایران ، سئول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار