عملیات بررسی باستان شناختی شهرستان های سروآباد و کامیاران آغاز شد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: عملیات بررسی باستان شناختی در شهرستان های ذکر شده توسط  هیئتی بلند پایه انجام می گیرد.
این بررسی برای اولین بار در سطح استان جهت شناسایی آثار دوره پارینه سنگی صورت می پذیرد .
وی از اجرای عملیات باستان شناسی در کوه آبیدر خبر داد و افزود: همچنین کار لایه نگاری در تپه باستانی آبیدر مربوط به دوره مس و سنگ توسط هیئتی به سرپرستی سجاد علی بیگی انجام خواهد گرفت که برای اولین بار در سطح کردستان جهت شناسایی آثار دوره پارینه سنگی صورت می گیرد.
وی افزود: کوه آبیدر یکی از  مناطق گردشگری شهر سنندج است، که در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است و مرمت و استحکام بخشی 14 بنای تاریخی و همچنین مرمت و ساماندهی بافت تاریخی سنندج در تعمیر و مرمت 4 بنای تاریخی با مالکین انجام می شود.
الهی گفت: این بناها شامل عمارت های خسروآباد، مشیردیوان، وکیل الملک، آصف، منزل مجتهدی، امین الاسلام، ملایی، سرای امیرتومان، تیمچه حاج شهباز، قلعه صلوات آباد و بازارهای بیجار و سنندج می باشد که مرمت و استحکام بخشی آنها توسط کارشناسان حفظ و احیاء میراث فرهنگی استان انجام می شود.
وی افزود: اعتبارات این مرمت ها از محل اعتبارات استانی و ملی سال 90 می باشد که مرمت و استحکام بخشی و ساماندهی آنها تا پایان سالد جاری صورت خواهد گرفت./س
برچسب ها: عملیات ، باستان ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.