تجمع دموکراتيک بحرين مراسمي براي اعلام همبستگي با زندانيان سياسي در بند رژيم آل خليفه به ويژه " زهراء الشيخ " که در زندان مورد شکنجه قرار گرفت ، برگزار کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العربيه ؛ در اين مراسم در منطقه العدليه ، اعضاي گروههاي مختلف انقلابي بحرين سخنراني کردند. سخنرانان شکنجه الشيخ در زندان رژيم آل خليفه را محکوم کردند.

حسين محمد فعال بحريني گفت: زهراء الشيخ فقط به علت اينکه خواستار آزادي در کشور شده بود، بازداشت شد. رژيم بحرين پيش از اين هم پزشکان را به اشغال بيمارستان سلمانيه متهم کرده بود. رژيم تصور مي کند با اين قبيل اقدامات خواهد توانست مردم را از پيگيري حقوق شان منصرف کند. ما خواهان آزادي الشيخ و تبرئه شدن وي از همه اتهامات هستيم. همه کساني که به الشيخ تعرض کردند، بايد محاکمه شوند.


يکي ديگر از سخنرانان در اين مراسم تصريح کرد:«برخوردها با زهراء الشيخ نشانه آن است که ما شاهد انحطاط اخلاقي رژيم حاکم هستيم. تعرض به زنان قابل قبول نيست.»
زمزم آل مبارک هم در اين مراسم بيانيه دانشجويان حقوق بحريني در محکوميت بازداشت زهراء الشيخ را قرائت کرد.

وي خاطر نشان کرد:« رژيم ديکتاتوري بحرين وحشيانه ترين موارد نقض حقوق بشر را عليه زهراء الشيخ در زندان مرتکب مي شود. ملت بحرين حق آزادي بيان و تعيين سرنوشت دارد. ظلم رژيم فقط باعث اصرار ما بر خواسته هايمان مي شود. ما بر لزوم آزادي الشيخ تاکيد داريم.»


اشواق المقابي هم در اين مراسم به نمايندگي از زنان بازداشت شده بحريني در مرکز تجاري «سيتي سنتر» منامه سخنراني کرد. المقابي گفت:«رژيم فاسد حاکم جنايتهاي مختلفي مرتکب مي شود.

رژيم پس از حمله به خانه و تخريب مساجد اکنون به تعرض به زنان متوسل شد. فهرست جنايتهاي اين رژيم در دو سال گذشته طولاني شده است. ما از خدا مي خواهيم که ملت بحرين را به پيروزي قطعي برساند. زنان بحريني آگاهي سياسي خود را با مشارکت در تظاهرات و انقلاب نشان دادند. زنان اکنون يکي از قربانيان جنايت هاي رژيم حاکم هستند. ظالمان در نهايت شکست خواهند خورد. اقدامات مزدوران رژيم نمي تواند باعث ترس زنان بحريني شود.»


آلاء السيد نماينده دانشجويان بحريني در خارج هم در اين مراسم گفت: در قرن 21 به جاي آنکه شاهد احترام به زنان باشيم ، شاهد آن هستيم که رژيم زنان را به علت درخواست حقوقشان زنداني مي کند. رژيم زهرا الشيخ را حتي از شرکت در امتحانات دانشگاه محروم کرد. ما همبستگي خود را با الشيخ اعلام مي کنيم.
برچسب ها: بحرین ، تظاهرات ، زندانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار