رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشمر با اشاره به بروز خسارت به واحدهای مسکونی در 9 روستای بخش کوهسرخ گفت : پس از وقوع سیل کارشناسان بنیاد مسکن به مناطق سیل زده اعزام شدند و از نزدیک نسبت به برآورد خسارت به واحدهای مسکونی پرداختند.

واحدیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در کاشمر با بیان این که در روستای بندقراء 35 واحد بین 50 تا 80 درصد و 42 واحد زیر 50 درصد خسارت دیده اند اظهار داشت : در روستای قصون 101 واحد ، خضر بیگ 59 واحد ، اوندر 86 واحد ، توندر 99 واحد ، چلپو 102 واحد ، تجرود 45 واحد ، خرو 12 واحد و سنجدک 50 واحد تا 80 درصد خسارت دیدند.

وی با اشاره به این که در مجموع 9 روستای بخش کوهسرخ به تعداد 684 واحد مسکن روستایی خسارت وارد شده ابراز داشت : قریب به 99درصد واحدهای مسکن روستایی در بخش کوهسرخ با خشت و گل ساخته شده و از نظر کارشناسان واحدهای خسارت دیده به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست و باید بازسازی شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشمر با تاکید بر این که باید تمامی واحدهای خسارت دیده روستایی باید به صورت کامل و اصولی بازسازی شود افزود : جهت احداث این واحدها 85 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات نیاز است.

وی با اشاره به سکونت 1700 خانوار در 9 روستای سیل زده بخش کوهسرخ یادآور شد : طبق بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان 30 درصد این واحدها باید بازسازی شود.

مهندس واحدیان با ابراز تاسف از استقبال کم روستاییان بخش کوهسرخ از تسهیلات مقاوم سازی مسکن خاطر نشان کرد : در مجموع 9 روستا تنها 63 فقره تسهیلات پرداخت شده است که در این بین روستای قراچه با 22 فقره بیشترین تسهیلات و خضربیگ با 17 فقره ، اوندر با 16 فقره ، قصون با 6 فقره ، بندقرا و تجرود هر کدام یک فقره تسهیلات دریافت کرده اند و در روستاهای توندر و چلپو نیز متقاضی مراجعه نکرده است.

وی با اشاره به این که حدود 6 ماه است پرداخت وام های بازسازی با مشکل مواجه شده و از سوی بانک های عامل تسهیلات پرداخت نمی شود ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط به وجود آمده و خسارت های وارده به واحد های مسکن روستایی در بخش کوهسرخ این مشکل مرتفع گردد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشمر تصریح کرد: تسهیلات قرض الحسنه که بابت تعمیرات و ساخت حمام در اختیار روستاییان قرار می گرفت از قبل سال جدید توسط بانک های صادرات و کشاورزی پرداخت نمی شود که امیدواریم با شرایط پیش آمده قفل این تسهیلات نیز باز شود. /س

برچسب ها: مسکن روستایی ، خسارت ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.