مدیرجهاد کشاورزی کمیجان گفت: 60 هکتار از اراضی این شهرستان در سه ماهه نخست امسال زیر پوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار گرفت.

هادیان پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: 14 فقره قرارداد در سطح 231 هكتاربرای اجرای طرح های آبیاری نوین در این شهرستان منعقد شده كه تا پاپان سال اجرا می شوند.

وی گفت:مبلغ این قرار داد ها كه با صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی منعقد شده، بیش از هشت میلیارد ریال است.

وی اظهار كرد:اجرای لوله گذاری قنوات به طول سه هزار و 850 متر و لایروبی پنج رشته قنات از فعالیت های حوزه آب و خاك این شهرستان در سه ماهه سال جاری است.

مدیر جهاد كشاورزی كمیجان بیان كرد: مبارزه با سن گندم در هشت هزار و 120 هكتار، آفت سرخرطومی یونجه در هزار و 693 هكتار، مقابله با علف های هرز گندم و جو در 627 هكتار و اجرای طرح مبارزه با آفت های باغ های میوه در سطح هزار و 115 هكتار از دیگر اقدامات جهاد كشاورزی كمیجان است.

هادیان پور خاطر نشان كرد: از ابتدای سال جاری تاكنون بیش از 600 هزار قطعه بچه ماهی سردابی، 215 هزار قطعه جوجه ریزی در حوزه تولیدات دامی انجام شده است.

وی تاكید كرد: با توجه به سلامت محصولات تولیدی كشاورزی طرح استفاده از كود ارگانیك كامل آسكان در یك هكتار از باغ های سیب و انگور و كشت گیاهان دارویی در چهار مزرعه به مساحت 800 متر مربع طی سه ماه اخیر انجام شده است.

برداشت دانه روغنی کلزا در خمین آغاز شد. رییس بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خمین از آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبرداد. /س
برچسب ها: آبیاری نوین ، حمایت ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.