نایب رییس کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تولید هر کیلو گرم شیر 770 تومان برای دامدار هزینه در بر دارد و باید آن را به 630 تومان بفروشند گفت : در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده این کج سلیقگی مدیر و بهره گیری از روش های غلط مدیریتی باعث کاهش 50 درصدی تولید شیر شده است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران از کاشمر دکتر محمد اسماعیل نیا در جلسه شورای اداری کاشمر اظهار کرد : متاسفانه روش های مدیریتی اشتباه باعث شده دامدار به خاطر هزینه های بالای آذوقه و قیمت پایین شیر در بحث تولید این فرآورده دلسرد و دام خود را به کشتارگاه تحویل دهد.

نماینده مردم کاشمر ، خلیل آباد و بردسکن در مجلس با اشاره به این که در سال های اخیر زحمات و تلاش های خوبی با پرداخت تسهیلات در قالب طرح بنگاه های زودبازده اقتصادی در جهت افزایش تولید و ایجاد اشتغال انجام شده افزود : به دلیل شیوه نادرست مدیریتی این واحدها در حال تعطیل شدن هستند.

وی با اشاره به همت دولت مبنی بر اختصاص 6 هزار و 600 میلیارد تومان جهت توسعه بخش کشاورزی در کشور قصد داردمسئله را حل کند یادآور شد: 50 درصد این اعتبار بدون کارمزد از محل صندوق و 50 درصد دیگر نیز با 14درصد کارمزد توسط بانک ها تامین می شود که به طور متوسط کشاورز و بهره برداری که از این تسهیلات استفاده می کند هفت درصد کارمزد پرداخت می کند و زمانی این همت و تزریق تسهیلات منتج به نتیجه خواهد شد که با استفاده از آمار ، ارقام و دانش روز مدیریت شود.

وی با بیان این که در حال حاضر 33 دشت خراسان رضوی با یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب آب منفی مواجه است خاطر نشان کرد:طرحی تحت عنوان نجات آب ارائه شده که از سوی مجلس نیز 500 میلیارد تومان برای اجرای آن درنظر گرفته شده و اگر این مدل به صورت پایلوت در شهرستان های کاشمر ، خلیل آباد و بردسکن اجرا شود از محل صرفه جویی آن شاهد ایجاد اشتغال ، افزایش بهره وری و تولید خواهیم بود.

اسماعیل نیا با تاکید بر این که اگر چه اجرا و پیاده کردن این مدل سختی ها و دشواری هایی به دنبال خواهد داشت بیان کرد: با اجرای صحیح و درست این طرح شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های انجام شده در شهرستان های کاشمر ، خلیل آباد و بردسکن نسبت به ظرفیت ها ، پتانسیل ها و شخصیت هایی که در این منطقه وجود دارد انتظار چندین برابر وضعیت موجود است ادامه داد: مسئولان باید با ارائه طرح ، برنامه و مدل مصمم و با قدرت با مشکل مقابله کنند چرا که در شرایط فعلی مدیریت نمی توان بدون طرح و برنامه کاری انجام داد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که مسئولان باید مدیریت حرفه ای را پشت سر بگذارند بر ریشه کنی ریشه های سیاست زدگی و توجه به شایسته سالاری در فضای جامعه تاکید کرد و یادآور شد: مسئولانی که روحیه مقابله با مشکلات و تلاش برای ارائه طرح و برنامه در جهت رفع مشکلات را ندارند اگر بمانند خیانت کرده اند بنابر این باید این روحیه نهادینه شود.

وی با انتقاد از این که وضعیت فعلی به هیچ عنوان شایسته و مورد انتظار شهدا نیست گفت : باید انگیزه و روحیه در کشاورز ایجاد کنیم تا با بهره گیری از دانش و مهارت بتواند تولید خود را افزایش دهد.

وی گفت: اگر ما به تفکر تحول معتقد و آرمانگرا هستیم یک نگاه کلی و تکلیفی است که باید از جنس بسیجی و روحیه جهادی دوران جنگ باشد .

وی با اشاره به این که در حال حاضر و در شرایط فعلی تفکر تکلیفی وجود ندارد و باید به سمت آرمان های شهدا و امام راحل حرکت کنیم اضافه کرد : نباید اجازه دهیم عملکرد یک مسئول ، نظام را زیر سئوال ببرد چرا که تقدیم 230 هزار شهید در جنگ و داشتن رهبری عالم باعث شده امروز به الگویی در دنیا تبدیل و منجر به خیزش های اسلامی شده است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی با بیان این که متاسفانه مشکلات مردم براي برخی مسوولان عادي و تکراري شده است، خاطر نشان کرد : تکراری و عادی بودن مشکلات مردم برای یک مسئول بالاترين خيانت به خود و مردم است./س

برچسب ها: شیر ، کاشمر ، کاهش ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.