معاون درمان از همکاری 3000 مرکز درمان نگهدارنده معتادان با برنامه پزشک خانواده خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسن امامی رضوی در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات وزارت بهداشت ضمن اعلام این خبر گفت: با شروع برنامه پزشک خانواده که 400 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد این 3000 مرکز در قالب گروه های 10 هزار نفره معتادان را تحت پوشش قرار می دهند.

وی افزود: هم اکنون 10 نوع مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور داریم که با همکاری وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و سازمان های مردم نهاد و با همکاری های بین بخشی سایر ارگان ها در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در حوزه کاهش آسیب هم از سال 81 که کمیته کشوری مبارزه با مواد مخدر در کشور راه اندازی شد با ایجاد مراکز گذری، پژوهش های بنیادی و راه اندازی مراکزی در زندان ها کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به آسیب پذیری جوانان از اعتیاد یادآور شد: تغییر الگو از سمت اعتیاد سنتی به سمت اعتیاد صنعتی که هنوز شناخت کافی از عوارض آن در بین مردم وجود ندارد، خطری است که کشور را تهدید می کند و باید با برنامه ریری های دقیق تر کارها را به سامان رساند.

وی افزود: مشکل دیگری که وجود دارد و باید برای آن فکری کرد اینست که هم اکنون معتادان زیادی در بخش های روانپزشکی بیمارستان ها تخت ها را اشغال کرده اند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار