مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری كهگیلویه وبویراحمد گفت: 29 تا 30درصد از منابع آب شرب استحصالی از چشمه ها و قنوات در سطح این استان هدر می رود.

'علی جان صادق پور' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  میزان تولید آب از چشمه ها ، قنوات و چاه های موجود در استان را افزون بر 33 میلیون لیتر مكعب دانست و افزود: تنها 23میلیون لیتر مكعب از این میزان مصرف می شود.
وی بیان كرد: امروزه بیش از 60درصد آب قابل شرب موجود در جهان تنها در اختیار 9 كشور دنیا قرار دارد یعنی بیش از 80 كشور جهان از جمله ایران كه یك منطقه گرم و خشك است با بحران كم آبی مواجه هستند.
صادق پور یكی از معضلات اساسی فرا روی شركت آبفای شهری كهگیلویه وبویراحمد را انشعابات غیر مجاز از سوی مردم و شهروندان عنوان كرد و افزود: هم اكنون بیش از دو هزار پرونده تخلفاتی در این زمینه به شوراهای حل و اختلاف استان ارجاع داده شده است.
وی تعداد شهرها و روستاهای زیر پوشش شركت آبفای شهری را 15 شهر و 30 روستا در قالب 115 هزار فقره انشعاب آب شرب و 18 هزار انشعاب در بخش فاضلاب عنوان كرد.
صادق پوربا بیان اینكه میزان مصرف آب شرب برای هر خانوار در سطح این استان در طول شبانه روزبیش از 170لیتر است ،اظهار داشت: این میزان مصرف از میانگین كشوری و الگوی تعریف شده از سوی سازمان بهداشت جهانی بیشتر است.
وی یكی دیگر از مشكلات فراروی آبفای شهری استان را پرداخت دیرهنگام آب بها از سوی ادارات مختلف اجرایی و مردم دانست و افزود: شركت آبفای شهری استان هم اكنون افزون بر 30 میلیارد ریال از مردم و ادارات طلبكار است.
صادق پور تصریح كرد: سالانه بیش از 50پروژه با اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال مربوط به آب و فاضلاب شهری در سطح این استان اجرا می شود.
وی با اشاره به اینكه حدود 40درصد شبكه های توزیع آب شرب شهری در سطح استان نیاز به بازسازی و ترمیم دارند ، افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این میزان شبكه های معیوب و فرسوده افزون بر 600میلیارد ریال برآورد شده است.
مدیرعامل شركت آبفای شهری كهگیلویه وبویراحمد در خصوص وضعیت پروژه های سفرهای استانی هیات دولت در بخش ابفای شهری نیز گفت: بیش از 90درصد پروژه های سه دور گذشته اجرایی و به بهره برداری كامل رسیده است.
وی بیان كرد: یكی از مصوبات مهم سفر دور سوم هیات دولت به كهگیلویه وبویراحمد اختصاص مبلغ 600 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های فاضلاب در پنج شهراین استان بوده است كه تاكنون 180میلیارد ریال از این میزان اعتبار جذب شده است.
وی گفت: امسال نیز قرار است مبلغ 120 میلیارد ریال دیگر از این میزان اعتبار مصوب به شركت آبفای شهری استان اختصاص داده شود.
وی افزد: در حالی كه میزان بارش نزولات آسمانی در اروپا پنج برابر میانیگن بارش در سطح كشور و این استان است ولی میزان مصرف و هدرروی آب در سطح كشور و این استان بالاتر از میانگین اروپا و الگوی تعریف شده جهانی است./س
برچسب ها: منابع ، آب ، استحصال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.