سهمیه بندی حج نباید به عنوان یک اصل در جای خاصی تلقی شود و سهمیه هایی که به افراد خاص تعلق می گرفت را حذف می کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: ظرفیت های خوبی در سازمان حج و زیارت ایجاد شده است که در پیش برد اسلام موثر است.

وی افزود:‌ ما بر خدمت رسانی هر چه بیشتر در مسأله اسکان، تغذیه، خدمات بهداشتی، حمل و نقل درون شهری و برون شهری و پزشکی در حد امکانات موجود اصرار داریم .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در خصوص سهمیه بندی حج توضیح داد: سهمیه بندی حج نباید به عنوان یک اصل، استثنا و در جای خاص تلقی شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی استفاده از ظرفیت های موجود تأکید کرد و گفت: مراجع تقلید یکی از مهمترین ظرفیت ها هستند که باید رهنمودهای آنان را در دستور کار سازمان قرار دهیم.

وی ادامه داد:‌ متقاضیان حج، مدت طولانی را در صف زیارت خانه هستند و این در حالی است که افراد خاصی خارج از نوبت به صورت سهمیه ایی به زیارت خانه خدا مشرف می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی حاکميت قانون را به عنوان یک اصل خواند و عنوان کرد: جلوی این سهمیه ها را خواهم گرفت و ملاک رفتارها را مدیریت اسلامی قرار خواهیم داد.

وی عنوان کرد: در دیدار اخیری که با رؤسای سازمان حج عربستان داشتیم، آخرین وضعیت حج بحث شده و قراردادهای لازم در زمینه همکاری دو کشور بسته شده است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار