هم اکنون در برخی زمین ها و منابع طبیعی که زیستگاه گرگ محسوب می شود فعالیت های کشاورزی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در فصل تابستان پربار بودن اراضی کشاورزی و تراکم بالاتر زباله ها و پسماندهای انسانی، علی الخصوص پسماندهای مراکز دام و طیور و بویژه پرورش طیور در اطراف روستاها این مناطق را به زیستگاه مناسبی برای ماده های بالغ که نیاز به تأمین منابع غذایی دارند تبدیل کرده است.

گفتنی است، یکی از دلایل تمرکز یافتن حمله گرگها به انسان ها در فصل تابستان تغییرات فصلی، اقلیم و تخریب در زیستگاه های این حیوانات است.

گفتنی است، از دلایل دیگر حمله گرگ ها می توان به دورگه گیری بین گرگ و سگ می باشد که متأسفانه طی چند سال اخیر گزارش های مستندی در سازمان حفاظت محیط زیست موجود است که جوامع محلی همچون گله داران و چوپان ها با عقاید غلط و غیر کارشناسی اقدام به زنده گیری گرگ های نر کرده و به منظور جفت گیری آنها را در کنار سگ های ماده قرار می دهند و گرگانی یا همان سگ گرگ را به وجود می آورند که خلق و خوی گرگ را دارد.

براساس این گزارش گرگی که در جوامع انسانی است باز هم خطر و امکان حمله آن به انسان ها وجود دارد و کسانی که اقدام به این کار می کنند باید از هیبرید نمودن سگ و گرگ پرهیز نمایند و با دفن بهداشتی زباله و پسماندها و عدم تخریب زیستگاه این حیوانات زمینه های حمله گرگ به انسان را به حداقل برسانند./ل

برچسب ها: زیستگاه ، گرگ ، سگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار