سرپرست فرمانداری کاشمر گفت: بارندگی های اخیر و وجاری شدن سیل در شهرستان کاشمر به ویژه بخش کوهسرخ 260 میلیارد و 590 میلیون ریال خسارت به بخش های کشاورزی ، منازل و معابر روستایی ، راه های روستایی و اصلی ، تاسیسات و شبکه های آب شرب روستایی و شهری و مخابرات خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در کاشمر مهدی محمودی در جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان با بیان این مطلب گفت: در روزهای اخیر شرایط آب و هوایی و بارندگی های شدید در سطح استان منجر به بروز حوادث و خسارت هایی در بخش های متعدد گردید که در شهرستان کاشمر به جهت تلاش های اعضای ستاد بحران تلفات جانی نداشتیم اما بارندگی ها و حاری شدن سیل باعث بروز خسارت به بخش های مختلف زراعی ، باغی ، قنوات ، دام و طیور ، درختان ، منابع طبیعی ، ابخیزداری ، معابر و راه های روستایی و آبگرفتگی منازل روستایی شده است.

وی با بیان این که در اولین ساعات بارش ها و جاری شدن سیل مسئولان دستگاه ها و اعضای ستاد مدیریت بحران به همراه نیروهای تحت مدیریت و تجهیزات لازم در محل حاضر و به خدمات رسانی به در راه ماندگان و بازگشایی مسیر اقدام کرده اند خطاب به اعضای این شورا گفت: ادامه کار نیز باید با همکاری و همدلی پیش برود چرا که همه ما نسبت به مردم وطیفه داریم به نحو شایسته و مطلوبی نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کنیم.

محمدی با تاکید بر این که تمامی مسئولان دستگاه های ذیربط مکلف به دفاع از حق و حقوق مردم خسارت دیده هستند از آنان خواست نسبت به تکمیل فرم های مربوطه اقدام و گزارش ها و میزان خسارت برآوردی را در قالب فرم ها ارائه تا بتوانیم حق و حقوق شهرستان را از ستاد بحران استان دریافت کنیم.

رییس شورای مدیریت بحران کاشمر با بیان این که ارائه گزارش و آمار دقیق و به موقع از بروز خسارت های ناشی از بارندگی های اخیر و سیل در شهرستان نقش بسزایی در کاهش التیام مردم دارد خاطر نشان کرد : در حال حاضر به دلیل تخریب برخی از شبکه های آب شرب در تعدادی از روستاها ، آب آشامیدنی مورد نیاز مردم توسط تانکر سیار تامین می شود .

وی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان خواست جهت اطلاع رسانی دقیق در مواقع بروز حوادث در شهرستان تنها آمار را از ستاد مدیریت بحران مستقر در فرمانداری دریافت کنند تا از بروز آمارهای ضد و نقیض پرهیز شود./س 

برچسب ها: سیل ، کاشمر ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.