وزیر نیرو با اعلام اینکه برای اصلاح شبکه های انتقال آب و جلوگیری از هدررفت، قانون اجازه استفاده از منابع فروش آب را داده است، گفت: تثبیت قیمت آب در سالهای گذشته باعث تضعیف شرکتهای آبفا برای نگهداری شبکه ها شده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، مجید نامجو وزير نيرو از جدیدترین برنامه ها و اقدامات وزارت نیرو برای جلوگیری از هدررفت آب از طریق شبکه های انتقال و توزیع خبر داد و گفت: قانون به ما می گوید برای اصلاح شبکه ها باید از طریق تنظیم قیمت فروش آب آن را جبران کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه برای این منظور پیش بینی دیگری در قانون نشده است، اظهار داشت: هرچند ما در بودجه پیشنهاد می کنیم که برای تعمیر و به روزرسانی شبکه های انتقال آب باید منابعی اختصاص یابد، اما قانونگذاران تاکنون اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نداده اند و اگر هم بوده، بسیار کم بوده است.

نامجو خاطر نشان کرد: قانون پیش بینی کرده است که از محل فروش آب بهاء باید تعمیرات و نگهداری شبکه ها و خطوط انتقال آب انجام شود.

وی ادامه داد: در طول مدتی که قانون اجازه نداده بود تا قیمت فروش آب رشد کند و به نحوی روش تثبیت قیمتها در مجلسهای گذشته دنبال می شد، باعث شد تا شرکتهای آب منابع کافی برای رسیدگی به شبکه ها در اختیار نداشته باشند.

وزیر نیرو تصریح کرد: در هر صورت شرکتهای آب و فاضلاب با منابع و توانمندیهای خود درصدد این هستند که بتوانند هدررفت آب از طریق خطوط انتقال را کاهش دهند.

به گفته نامجو، مدیریت فشار آب در شبکه های آب شرب شهری و تنظیم دقیق آن برای ثابت ماندن فشار آب در شبکه از روشهایی است که هم اکنون شرکتهای آب و فاضلاب برای کنترل هدررفت آب از طریق خرابی ها و نقایص سیستم آبرسانی به کار می گیرند.
/س2
برچسب ها: آب ، قیمت ، فروش ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار