تولید ناخالص داخلی استان زنجان 3.6 میلیارد دلار است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن زنجان،مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اعلام این خبر گفت: سهم استان زنجان از تولیدات ناخالص کشور نه دهم درصد اعلام شده است.

فلاح با اشاره به اینکه وارده سرمایه‌گذاری به استان زنجان ،پارسال 132 میلیون دلار بوده است، افزود: 85 درصد از مجموع سرمایه‌گذاری‌های خارجی توسط سرمایه‌گذاران ترکیه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص استان زنجان 20 درصد است،خاطرنشان کرد: سهم بخش صنعت از تولید ناخالص داخلی 35 درصد و خدمات هم 45 درصد برآورد شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به زیرساخت‌های استان زنجان برای مبادلات تجاری تصریح کرد: همسایه بودن استان زنجان با هفت استان دیگر، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت شرق به غرب،وجود چهار نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی در حال احداث،وجود نمایشگاه‌های بین المللی در استان زنجان و شناخته شدن استان به عنوان گلوگاه متصل کننده مرکز کشور با شمال غرب و غرب کشور از جمله امتیازات و زیرساخت‌های مناسب استان زنجان به شمار می‌رود.

فلاح با بیان اینکه مجهزترین ایستگاه مطالعاتی کشور در زمینه کشاورزی در شهرستان طارم تاسیس شده است، گفت: استان زنجان در حال حاضر رتبه نخست را در سطح کشور در زمینه تولید زیتون دارد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و ذخایر معدنی متنوع شامل سرب، روی، نمک، گچ و گرانیت در استان زنجان افزود: جاذبه‌های گردشگری و مجموعه‌های عظیمی چون گنبد سلطانیه، غار کتله ‌خور و موزه مردان نمکی نیز از ظرفیت‌های گردشگری استان به شمار می‌رود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.