دبير سياسي انجمن اسلامي دانشگاه شاهد گفت:‌ اساتید دانشگاه بايد همانطور که از مراتب علمی برخوردارند، به فرهنگ اسلامی نيز معتقد و مسلط باشند تا بتوانند دانشجویان اصلحی را تربیت کنند.

نيك‌بخت دبير سياسي اتحاديه انجمن اسلامي دانشگاه شاهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به فضای فرهنگی دانشگاه ها، گفت:‌ امام خميني(ره) همواره از انقلاب اسلامي به عنوان انقلاب فرهنگي یاد می کردند و می فرمودند اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح می شود  
 
نيك بخت با بیان اینکه استادان دانشگاه‌ها بايد از مراتب علمي و تعهد كاري فراوانی برخوردار باشند، تصریح کرد: اساتید دانشگاه های اسلامی باید ویژگی های خاصی داشته باشند، یعنی اینکه هم از مراتب علمی برخوردار بوده و به فرهنگ اسلامی معتقد و مسلط باشند تا بتوانند دانشجویان اصلحی را تربیت کنند.
 
دبير سياسي اتحاديه انجمن اسلامي دانشگاه شاهد، به تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اشاره کرد و یادآورشد: نظام آموزشی ما به نحوی است که دانش آموزان از ابتدای تحصیل در واحدهای جداگانه دختر و پسر تحصیل می کنند و به محض ورود به دانشگاه این فضا از بین رفته و آنان را به نوعی دچار تضاد فرهنگی می کند.
 
نيك بخت با اشاره به نقش اساتيد، مسئولان و تشكل‌ها در اصلاح فضای فرهنگی دانشگاه ها، گفت: ‌تشكل ها در چند سال اخير سكان‌دار هدايت و جهت‌دهي دانشجويان بوده‌اند و در این زمینه نقش موثري را ایفا کرده اند.
 
وي با تاکید بر اینکه دانشجویان با تشکل ها بهتر ارتباط می گیرند، خاطرنشان كرد: همکاری مسئولین دانشگاه با تشکل های دانشجویی می تواند در ایجاد فضای مناسب در دانشگاه و هدایت افکار دانشجویان کار ساز باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار