پلیس در جستجوی دختری 15 است که پس از مرگ مشکوک مادر و برادرش به طرز مرموزی ناپدید شده است .

به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران،بیست و یکم مرداد سال1389 مأموران کلانتری 140 باغ فیض از طریق مرکز فورتی های پلیسی 110 در جریان خبر کشف متعلق به یک مادر و فرزند در خیابان آیت الله کاشانی قرار گرفتند .
 با اعلام خبر کشف دو جسد در داخل اتاق خواب خانه ای واقع در منطقه آیت الله کاشانی به پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی ، عوامل تشخیص هویت و اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر و به دستور آقای شهریاری ، بازپرس شعبه اول ویژه قتل دادسرای امور جنایی ، پرونده با موضوع "فوت مشکوک" تشکیل و جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت .
تحقیقات صورت گرفته در محل کشف اجساد نشان داد که اجساد متعلق به مادر و فرزندی به اسامی "فاطمه . ن" (متولد 1350) و "مهدی . خ" (10 ساله) است که هر دو جسد در زمان کشف آنها توسط والدین "فاطمه . ن" ، در کنار یکدیگر قرار داشته و بدن هر دو نفرشان نیز به طور کامل توسط یک عدد پتو پوشانده شده بود ؛ همچنین بررسی های انجام شده توسط عوامل تشخیص هویت و تیم پزشکی قانونی نیز نشان داد که چند روزی از زمان مرگ این مادر و فرزند گذشته است .
در تحقیقات انجام شده از والدین فاطمه ، آنها در خصوص نحوه کشف جسد دختر و نوه ی خود به کارآگاهان عنوان داشتند : چند روزی بود که از فاطمه و فرزندانش اطلاعی نداشتیم و حتی کسی پاسخگوی تماس های تلفنی ما نبود ؛ به همین علت و برای سرکشی و اطمینان از سلامت فاطمه و فرزندانش ، به خانه ی آنها مراجعه اما کسی درب خانه را برای ما باز نکرد . در حالیکه بسیار نگران شده بودیم ، با کمک کلیدساز اقدام به باز کردن درب خانه کرده و زمانیکه وارد خانه شدیم جسد فاطمه و پسرش را در داخل اتاق خواب پیدا کردیم.
کارآگاهان اداره دهم در ادامه رسیدگی به این پرونده اطلاع پیدا کردند که "فاطمه . ن" دارای مشکلات شدید روحی و روانی بوده و چندین بار نیز به جهت درمان ، در مراکز درمانی تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفته و بعد از آن نیز تحت نظر پزشک متخصص قرار داشته است .
 بنا بر نظریه پزشک معالج ، "فاطمه . ن" دچار نوعی بدبینی بسیار شدید نسبت به اطرافیان خود ، حتی پدر و مادر و همسر خود بوده و به هیچ عنوان حاضر به زندگی با همسر و یا پدر و مادر خود نبوده است و به همین علت اعضای خانواده اش ( پدر و مادر و همسر ) با خرید خانه ای در منطقه آیت الله کاشانی ، زمینه زندگی وی را به همراه دو فرزندش به اسامی ریحانه ( متولد 1376 ) و مهدی فراهم و به صورت غیرمستقیم از هر سه نفر آنها مراقبت می کردند .
 در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به ناپدید شدن ریحانه ، پرونده جداگانه ی دیگری با موضوع فقدانی در اداره یازدهم پلیس آگاهی و برای پیدا کردن ریحانه تشکیل و تحقیقات در این خصوص ، در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت اما با وجود تمامی اقدامات کارآگاهان اداره یازدهم و با وجود انجام تحقیقات از کلیه مراکز درمانی ، مراکز بهزیستی و کلانتری های سطح شهر تهران و حتی پزشکی قانونی هیچگونه اثر و یا نشانه ای از سرنوشت ریحانه یافت نشد .
 سرهنگ آریا  حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : " تحقیقات در خصوص سرنوشت اعضای این خانواده در دو پرونده جداگانه و با موضوعات فوت مشکوک و فقدانی در دو اداره دهم و یازدهم معاونت جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است ".
وي در پایان این خبر با اعلام خبر دستور انتشار تصویر فقدانی نیز گفت : " با وجود تحقیقات فراگیر صورت گرفته از سوی کارآگاهان اداره یازدهم ، متأسفانه تاکنون هیچگونه اطلاعات قابل بهره برداری در خصوص مشخص شدن سرنوشت و یا محل زندگی فقدانی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم قرار نگرفته است ؛ لذا به منظور مشخص شدن سرنوشت دختر این خانواده به هویت "ریحانه . خ" ( متولد 1376 )  ، دستور انتشار تصویر وی از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است که از کلیه شهروندان محترمی که موفق به شناسایی تصویر فقدانی شده و اطلاعاتی در خصوص محل سکونت ، تردد و یا سرنوشت وی دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن های 51055511 و 51055611 در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ./ف  
برچسب ها: دختر ، کلانتری ، فوت ، مشکوک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار