پيمان شريعتي گفت:حضور گروه‌هاي شهرستاني در جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي نسبت به دوره پيشين با توجه به تلاش "يونيما" در استان هاي مختلف پررنگ تر شده است.

پيمان شريعتي، مدير اجرايي چهاردهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي تهران – مبارك، در خصوص ويژگي‌هاي اين دوره از جشنواره نسبت به دوره پيشين به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:‌در دوره چهاردهم شاهد بخش جديدي نسبت به دوره پيشين نيستيم و حتي در برخي موارد محدودتر برگزار مي‌شود.
وي افزود:در اين جشنواره شاهد اتفاقات بهتري هستيم؛به طور مثال حضور گروه‌هاي شهرستاني پررنگ‌تر شده است و يكي از دلايل آن تلاش يونيما در استان‌ها بوده است.
شريعتي اظهاركرد:برگزاري كارگاه‌هاي متعدد از سوي "يونيما" در استان‌هاي مختلف باعث شد تا گروه‌هاي شهرستاني آثار با كيفيت‌تري آماده كنند و خروجي اين كارگاه‌ها يك خروجي موفق بوده است.
وي با اشاره به اين كه امسال 45 درصد آثار از شهرستان است بيان كرد:در جشنواره چهاردهم ما شاهد حضور حدود 20 درصد گروه‌هاي شهرستاني بوديم كه امسال به 45 درصد ارتقا يافته است.
مدير اجرايي جشنواره چهاردهم تئاترعروسكي بيان داشت:متاسفانه به علت كمبود بودجه،‌نسبت به دوره گذشته نتوانستيم سمينارهاي پژوهشي داشته باشيم،اما در تلاش هستيم تا اتفاقات بهتري را جايگزين نبود سمينارها كنيم.
شريعتي ابراز كرد:سياست جشنواره بر مبناي توليد آثار ايراني،بومي و ملي است كه در اين راستا بسياري از نمايشنامه نويسان جوان با مطالعه آثار ايراني و ادبيات كهن و معاصر آثار خوبي را خلق كرده‌اند.
وي افزود:اميدواريم تلاش اين نمايشنامه نويسان براي جشنواره دوره بعد به نمايش‌هاي صحنه‌اي تبديل شود.
گفتني است؛جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي تهران- مبارك 10 تا 15 تير به دبيري اردشير صالح پور در تهران برگزار مي‌شود./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار