۲۲ کيلوگرم طلاي قاچاق از دو مسافر در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد کشف شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي با تشريح نحوه کشف اين مقدار طلا گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تحقيقات و بررسي هاي خود اطلاع پيدا کردند محموله هاي طلا از کشورهاي خارجي قاچاق و به وسيله هواپيما وارد مشهد مي شود.
وي افزود: در پي اين موضوع کارآگاهان بررسي هاي ميداني خود را در اين رابطه آغاز کردند و دريافتند که قرار است يک محموله طلاي قاچاق که از خارج وارد تهران شده است، به وسيله هواپيما به مشهد انتقال يابد.
سرهنگ بيدمشکي افزود: ماموران با اطلاع يافتن از زمان پرواز هواپيما در ساعت ۸ شب سوم خردادماه طي هماهنگي با مقام قضايي به فرودگاه مشهد عزيمت کردند ، به محض فرود هواپيما و پياده شدن مسافران، با توجه به شناسايي هاي قبلي حاملان طلاهاي قاچاق، کارآگاهان دو مسافر را که محموله ۲۲ کيلوگرمي طلا همراه داشتند دستگير کردند و آن ها را به پليس آگاهي انتقال دادند.
رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي اضافه کرد: به منظور اثبات ادعاي دو متهم طلاهاي کشف شده به سازمان تعزيرات تحويل داده شد تا کارشناسان اين سازمان در اين زمينه اظهارنظر کنند.
سرهنگ بيدمشکي در ادامه، خاطرنشان کرد: اطلاعات موثق مبني بر اين که محموله هاي طلا به صورت قاچاق وارد کشور مي شود در دست است که اين موضوع به سازندگان طلا و صنف طلافروشان و توليد داخلي لطمه وارد مي کند.
وي از شهروندان خواست هر گونه اطلاعاتي را که در رابطه با خريد و فروش طلاهاي قاچاق و يا ديگر محموله هاي قاچاق دارند به پليس آگاهي اطلاع دهند.
بيدمشکي در ادامه، به اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا توسط پليس آگاهي در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در اين طرح که طي ۲۴ ساعت در سطح استان اجرا شد کالاهايي شامل فرآورده هاي نفتي، سيگار، لوازم آرايشي و
بهداشتي، مواد غذايي، کولرگازي، چرخ خياطي، پرندگان شکاري، لوازم يدکي خودرو، چاي سبز، آجيل و ... به ارزش ۲۴ ميليارد و ۳۹ ميليون و ۱۵ هزار ريال کشف شد و ۵۳ نفر در اين رابطه دستگير شدند.
وي به برخي اقلام کشف شده در اجراي اين طرح اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ قلم لوازم آرايشي، ۲۱ هزار متر پارچه، ۱۳۱ قطعه پرنده خارجي، ۱۳۰۰۰ عدد قرص متادون، ۶ دستگاه کولرگازي و ۳۲۷۰۰ پاکت سيگار خارجي از جمله کالاهاي کشف شده در اين طرح است./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.