رییس فدراسیون کوهنوردی ایران گفت : با صعود عظیم قیچی ساز به قلله اناپورنا ایران اسلامی سال 2012 موفق به ثبت صعود به 14 قله بالای 8000 متر در جهان شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، شعاعی در مراسم آغاز اجلاس هیات رییس اتحادیه كوهنوردی آسیا در تبریز بیان داشت: سیاست کاری فدراسیون بر این امر بود که 14 قله بالای 8000 متر جهان را فتح کنیم که این امر محقق شد و ایران اسلامی نام خود را در بین کشورهای صعود کننده به قلل بالای 8000 متر جهان ثبت کرد و این افتخار بزر گی برای ایران اسلامی است.

 رییس فدراسیون کوهنوردی حضور اعضاء هیات رییس اتحادیه كوهنوردی آسیا را در ایران و تبریز فرصت مغتنمی شمرد و افزود : حضور اعضاء هیات رییس اتحادیه كوهنوردی آسیا در ایران و به این تعداد و با حضور 17 نفر از اعضاء موفقیت ایران را در دیپلماسی و میزبانی شایسته نشان داده و حضور این اعضاء میتواند برای کوهنوردی ایران بسیار مهم و حیاتی باشد.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی یکی از مستعد ترین کشورهای جهان برای انجام کوهنوردی ، غارنوردی و صخره نوردی است و مردم ایران اسلامی همواره کوهپیمایی عمومی را در امورات زندگی خود قرار داده اند و این امر موجبات استعدادیابی و حضور قهرمانان به نامی از کوهنوردی ایران در آسیا همچون عظیمی قیچی ساز شده است.

محمود شعاعی در ادامه بیان داشت: عظیم قیچی ساز با صهود به 8 قله بالای 8000 متر در جهان و صعود به قله K2 خود را برای حضور به عنوان اولین ایرانی در باشگاه 8000 متری های جهان آماه میکند و رکوردهای این قهرمان در سالهای 2011 و 2012 ما را امیدوار به ثبت رکوردهای دیگر میکند.

محمود شعاعی رییس فدراسیون کوهنوردی ایران در مراسم آغاز اجلاس هیات رییس اتحادیه كوهنوردی آسیا در تبریز تصریح کرد: در این اجلاس ایران اسلامی آمادگی خود را برای صعود های مشترک با تیمهای کوهنوردی برجسته اسیا در اقدامی نمادین برای پاک کردن محیط کوهستان و حفظ محیط زیست اعلام می کنیم و امید است سال 2013 این حرکت نمادین در ایران اسلامی روی دهد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.