در سه ماهه گذشته صورت گرفت؛

70 هزار توزیع کنندگان مواد مخدر به دام پلیس افتادند / كروكوديل وارد كشور نشده است

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور از دستگیری 70هزار توزیع کننده،‌ تولیدکننده مواد مخدر در سه ماه گذشته خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار علی مؤیدی ظهر امروز 4 تیرماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در سه ماهه گذشته 70 هزار توزیع کننده و تولید کننده مواد مخدر دستگیر شده اند و با تشکیل 57 هزار پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در سه ماهه گذشته اظهار داشت: در سه ماهه گذشته 100 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که 780 تن آن تریاک و مابقی انواع مواد مخدر دیگر بوده است همچنین 43 کارگاه ساخت مواد مخدر صنعتی نیز متلاشی شده و از این کارگاهها 533 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی کشف شده که نسبت به گذشته 3 درصد کشفیات ما افزایش داشته است.

مؤیدی با اشاره به اجرای مصوبه سال 89 نسبت به اعلام توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی تصریح کرد: در دو ماه گذشته 10 نفر از سرشاخه های اصلی توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی به ا؟؟مجازات رسیدند و حکم اعدام آنها به مرحله اجرا در آمده است.

*ژاپنی ها تزانزیت مواد مخدر می کنند

همچنین سردار مؤیدی با اشاره به ترانزیت مواد مخدر از سوی اتباع خارجی اظهار داشت: در سال جاری 4 نفر از اتباع ژاپنی که قصد خروج مقدار قابل توجهی مواد مخدر صنعتی از طریق فرودگاه داشتند توسط مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند و در همین راستا سریعاً با سفیر ژاپنی اقدامات لازم صورت گرفته و موضوع را برای بررسی صورت جلسه کردند.

رییس پلیس موارد مخدر کشور با اشاره به اعدام اتباع ایرانی در کشور عربستان گفت: تعداد 8 نفر از اتباع ایرانی که از مرزهای دیگر وارد عربستان شده بودند و مقادیری مواد مخدر به همراه داشتند بعد از مدت زمان کوتاهی در زندانهای عربستان اعلام شدند و این در صورتی است که مقامات عربستانی در این رابطه هیچ اطلاع رسانی به ما نکرده بودند و بدون رایزنی با ایران این افراد را اعلام کردند البته ما بر این باوریم که افراد متخلف طبق قوانین هر کشور باید مجازات شوند اما کشور عربستان در این خصوص هیچ اطلاع رسانی به کشور ما نکرد و ما همچنان پیگیر بررسی این موضوع هستیم.

وی در پایان با اشاره به مواد مخدر جدید کروکودیل خاطر نشان کرد: مواد مخدر کروکودیل در حال حاضر وارد کشور نشده و این اخبار را تکذیب می کنم./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار