نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل وراه اندازی فراکسیونی با حضور نمایندگان این استان برای بررسی مسایل مربوط به تولید ملی در حوزه های فرهنگی، صنعتی، خدماتی، کشاورزی وارتباطات در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان حجت الاسلام 'احمد سالك' دیروز در جمع خبرنگاران گفت: در مجلس نیز همین موضوع با نمایندگان در میان گذاشته شد كه امیدواریم بزودی مصوب شود زیرا تولید ملی آغاز یك حركت جدید بعد از جهاد اقتصادی است و باید به صورت ویژه كار چند ساله ای در این زمینه انجام شود.

حجت الاسلام سالك با بیان اینكه سیاست مجلس نهم تعامل با دو قوه اجرایی و قضایی و دستگاههای مرتبط با مجلس است، افزود: فشارهای موجود و تجربه مجلس هشتم نشان می دهد در فضای كنونی بیش از هر چیز به گفت وگو نیازمندیم.

وی پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و مردم را از دیگر اولویت های كاری خود برشمرد و اظهار داشت: برای احیای این مطالبات باید ساز و كار منظمی داشت.

وی با بیان اینكه مردم ما بصیر و آگاه هستند، افزود: مردم نیازمند آرامش و آسایش فكری، امنیتی و اخلاقی در حوزه های خانواده و محیط كار هستند.

وی گفت: مردم به دلیل حضور در بخش های مختلف به خوبی می توانند بهترین راهكارها را ارائه دهند و از همین رو كارگروههای صنعتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و كشاورزی در استان راه اندازی شد و جمع بندی نظرات آنها در اختیار نمایندگان استان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام سالك افزود: تقویت شورای فرهنگ عمومی، ایجاد هم افزایی بین دستگاههای فرهنگی استان، راه اندازی اتاق فكر در حوزه و دانشگاه و حركت جهادی در امر موقوفات از مهمترین اولویت های فرهنگی استان است.

وی ایجاد شبكه های مجازی، تقویت كانون های فرهنگی در مساجد، كادر سازی، هدایت سازمان های مردم نهاد و توجه به آسیب های اجتماعی را از مهمترین اولویت های بخش اجتماعی دانست.

وی افزود: بصیرت افزایی، تقویت هویت ملی و مدیریت بحران در تهدید ها نیز سه اولویت سیاسی است.

نماینده مردم اصفهان مهمترین اولویت های اقتصادی استان را حل معضل آب استان، مساله مصلا و مترو، تسریع در راه اندازی راه آهن سریع السیر اصفهان تهران، ایجاد زیر ساخت بخش های كشاورزی، تولید، توزیع برق، گاز و شبكه اطلاعات و ارتباطات برشمرد.

وی رفع این مشكلات را در پرتو اتحاد و همدلی نمایندگان دانست و گفت: در عرصه مدیریتی به جای سهم خواهی باید شایسته سالاری حاكم شود.

وی با بیان اینكه وجود كارخانه های آلاینده و بیش از 90 شهرك صنعتی در استان موجب تهدید محیط زیست شده است، افزود: از یك سو 75 درصد مساحت استان كویر است و از سوی دیگر وجود كارخانه ها موجب رشد آلاینده ها در زمین، آب و هوا شده است.

حجت الاسلام سالك گفت: با توجه به وضع استان راه اندازی دانشكده حقوق آب و محیط زیست در دستور كار نمایندگان استان قرار دارد.

وی اظهار داشت: با راه اندازی قرارگاه آب، با كاهش آب شرب و صنعت، آب كشاورزی استان در اسفند ماه در اختیار كشاورزان قرار گرفت.

وی با بیان اینكه در زمان حاضر 300 میلیون متر مكعب آب در سد زاینده رود موجود است، گفت: با راه اندازی تونل بهشت آباد تضمین خوبی برای آب استان خواهیم داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.