عضو كانون دانشگاهيان ايران گفت: محتواي کتاب ها و اساتيد دانشگاه ها دو روي سكه هستند که ما را براي رسيدن به دانشگاه اسلامي کمک مي کنند.

هاشم داداشپور عضو كانون دانشگاهيان ايران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در توضيح وضعيت فرهنگي دانشگاه ها با بيان اينکه دستيابي به دانشگاه اسلامي نيازمند توليد علوم انساني با رويکرد اسلامي و بومي است، اظهارداشت: اساتيد متعهد دانشگاه ها جهت تحقق احياي تمدن ايراني اسلامي تلاش مي كنند، اما اين تلاش در حالي نتيجه مي دهد که محتواي متون اسلامي باشد در غير اين صورت نمي توان انتظار داشت كه دانشجوياني با تفكر ديني وارد عرصه كشور شوند.

داداشپور با بيان اينکه تحول در علوم انساني به معناي کشيدن خط قرمز بين خود و ديگر کشورها نيست، تصريح کرد: توليد علوم بومي در کنار استفاده از تجربيات تمام كشورهاي دنيا و تطبيق آن با شرايط کشور براي رسيدن به دانشگاه اسلامي موثر است.

وي با توجه به نقش اساتيد در گسترش فرهنگ اسلامي گفت: براي تربيت دانشجويان متدين به اساتيدي نيازمنديم که بتوانند ارزش هاي اسلامي و بومي کشورمان را با قدرت و منطق لازم به دانشجويان منتقل کنند.

عضو کانون دانشگاهيان ايران محتوا و اساتيد را دو روي سكه براي رسيدن به دانشگاه اسلامي عنوان کرد و بيان داشت: مسئولان دانشگاه ها بايد در نظر داشته باشند که در گزينش اساتيد به سمتي بروند که دانشجوياني منطقي، شجاع و توانا و سازگار با علوم انساني بومي تربيت کنند.

داداشپور در پايان خاطر نشان كرد: اگر اساتيد ما خود به اصول و عقايد پايبند نباشند قطعا از اين دانشگاه ها نيروي متعهد خارج نشده و دانشگاه نيز دانشگاه اسلامي نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار