به دنبال پیش بینی ورود طوفان استوایی دبی به خلیج مکزیک حدود 10 درصد تولید نفت و گاز آمریکا در این منطقه متوقف شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ ؛ شرکت های بزرگ استخراج نفت و گاز در خلیج مکزیک، امروز به دلیل احتمال وقوع طوفان استوایی دبی، عملیات تولید خود را متوقف کردند. طوفان دبی چهارمین طوفان استوایی ای است که از ابتدای امسال خلیج مکزیک را در می نوردد.

براساس اين گزارش ، اداره ایمنی و محیط زیست آمریکا اعلام کرد ، 7.8 درصد تولید نفت و 8.2 درصد تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک متوقف شده است. همچنين شرکت آنادارکو عملیات تولید را در 4 سکوی خود متوقف کرده و شرکت بی پی نیز اقدام به توقف استخراج نفت و گاز از برخی چاه های خود کرده است. شرکت آپاچه و دو شرکت دیگر نیز تخلیه کارکنان غیر ضروری خود از برخی تاسیسات موجود در خلیج مکزیک را آغاز کرده اند.

بر اساس اعلام مرکز طوفان آمریکا ، سرعت طوفان دبی 80 کیلومتر در ساعت محاسبه شده است. این طوفان هم اکنون به سمت خط ساحلی لویزیانا  در غرب نیو اورلئان در حرکت است. پیش بینی شده که طوفان دبی بعد از ظهر دوشنبه به این مناطق برسد و پس از آن به سمت غرب حرکت کند.

حدود 6.5 درصد از گاز طبیعی آمریکا، 29 درصد نفت صادراتی این کشور و همچنین 40 درصد نفت مورد استفاده در پالایشگاه های آمریکا از خلیج مکزیک استخراج می شود.  سکوهای استخراج نفت و گاز طبیعی در وسط خلیج مکزیک باید پیش از وقوع هر طوفان تخلیه شوند، به همین جهت وقوع هر گونه طوفان در این منطقه موجب بروز اختلال در تولید می شود.

به عقیده کارشناسان با تحریم نفت ایران از سوی غرب و کاهش ظرفیت مازاد اوپک بازار نفت به شدت در برابر حوادث پیش بینی نشده آسیب پذیر شده است. هرگونه حادثه ای می تواند باعث افزایش شدید قیمت نفت شود.

 تاسیسات نفتی خلیج مکزیک در سال 2008 در اثر طوفان تخریب شد که طی آن تا چندین ماه تولید روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت از این منطقه متوقف شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار