نماینده قوچان در مجلس با اشاره به عضویت ایران در مجامع و سازمان های بین المللی گفت: احراز دبیر کلی اپک بخشی از هدف گذاری حضور ایران در عرصه بین المللی است که این روش با دیپلماسی فعالانه و اثرگذاری چند جانبه ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، هادی شوشتری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۴ تیر) مجلس خطاب به  وزیر نفت گفت: سال ۹۱ با درایت مقام معظم رهبری مزین به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است و بر همین اساس باید در برابر تهدیدها و فرصت ها درست عمل کرد؛ وزارت نفت در همین راستا یکی از وزارتخانه های استراتژیک در ساختار تولیدی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که باید به وظایف خود در این سال به درستی عمل کند.
وی افزود: ظرف سال های اخیر دغدغه های اساسی کارشناسان و مردم توسعه و پیشرفت طرح عسلویه است؛ آیتم های اصلی در پروژه های عمرانی زمان اجرای آن محسوب می شود نمایندگان علاقمندند فازهای ۲۲ گانه عسلویه به سرعت به عرصه اجرایی و بهره برداری برسد.
نماینده قوچان در مجلس ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در عسلویه تأکید کرد: هنوز به این هدف گذاری نرسیده ایم که زمان اجرای فازهای ۲۲ گانه به حداقل برسانیم.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه همسایگان مشترک ما در میادین مشترک به صورت شتابان و شبانه روزی از منابع این میادین استفاده می کنند در حالی که ما کمترین استفاده را از این منابع داریم، تصریح کرد: استفاده بهینه از منابع این میادین مشترک زمینه توسعه کشور را فراهم می کند و باید با قید فوریت و کار جهادی سهم ایران در استفاده از میادین مشترک نفت و گازی ارتقاء یابد.
شوشتری به عضویت ایران در مجامع و سازمان های بین المللی اشاره کرد و گفت: احراز دبیر کلی اپک بخشی از هدف گذاری حضور ایران در عرصه بین المللی است که این روش با دیپلماسی فعالانه و اثرگذاری چند جانبه ادامه یابد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خواستار تأمین گازرسانی به مناطق مرزی کشور به خصوص در مناطق مرزی ترکمنستان از سوی وزارت نفت شد./ب2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار